پرداخت خسارت ۱۰ میلیون دلاری “آرمسترانگ” به یک شرکت بیمه

“لانس آرمسترانگ” قهرمان هفت دوره رقابت ‎های “تور دو فرانس” باید ۱۰ میلیون دلار به شرکت بیمه “اس‌سی‌ای پورموشن” (SCA) بابت غرامت بپردازد.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه  و به نقل از لایو اینشورنس، لانس آرمسترانگ به دلیل اعتراف به دوپینگ و ثابت شدن این مساله که تمام پیروزی‌های خود را با کمک دوپینگ کسب کرده است، باید 10 میلیون دلار خسارت به شرکت بیمه اسسی‌ای پرداخت کند.

طبق گزارش های منتشر شده، آرمسترانگ در سال 2012 به دوپینگ خود اعتراف کرد و آژانس بین ‌المللی ضد دوپینگ تمامی هفت رکورد و مقام او در مسابقات تور دو فرانس را لغو کرد. بعد از این اتفاق شرکت بیمه اسسی‌ای به صورت قانونی از آرمسترانگ شکایت کرد.

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا در گزارشی یک هزار صفحه ای لانس آرمسترانگ را متهم کرد که پیچیده ترین و حرفه ای ترین دوپینگ تاریخ ورزش را انجام داده است. قهرمان هفت دوره رقابت های "تور دو فرانس" گفته بود که به خاطر فرزندانش اعتراف به دوپینگ کرده است. دوچرخه سوار شهیر آمریکایی گفت که "بدترین لحظه" برای او زمانی روی داد که مجبور شد از موسسه مورد علاقه اش تحت عنوان "لایو استرانگ" استعفا کند. موسسه ای که برای حمایت از بازماندگان سرطان بنیان نهاده شده است.

در سال 2004 بعد از منتشر شدن شایعاتی درباره دوپینگ آرمسترانگ شرکت بیمه اس‌سی‌ای از دادن سود حاصل از پیروزی‌ های این ورزشکار به او امتناع کرد. آرمسترانگ بعد از شکایت از این شرکت و رد کردن مساله دوپینگ توانست هفت و نیم میلیون دلار از این شرکت بیمه دریافت کند. مدیر این شرکت بیمه در این باره گفت: نمی‌توانم بگویم که دروغ‌ های آرمسترانگ چقدر به شرکت ما ضربه زد اما گرفتن این مبلغ از او می ‌تواند شروعی برای جبران خسارت ‌های ما باشد. طبق حکم قاضی آرمسترانگ به نقض سوگند، کلاهبرداری و توطئه محکوم شده است اما درگیری‌ های اس‌سی‌ای با آرمسترانگ ادامه دارد.

دولت فدرال آمریکا نیز پیش از این به دلیل سوء استفاده از سرمایه اسپانسرها درخواست غرامت 96 میلیون دلاری از آرمسترانگ کرده بود. بعد از اعتراضات آرمسترانگ او با شاکی‌ های مختلفی از جمله روزنامه "ساندی تایمز" و شرکت بیمه "نبراسکا" رو به رو شده است

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟