مهم‌ترین زنان ورزش جهان/تنیس حرف اول را می‌زند

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که ورزش بانوان با ورزش مردان دارد، تفاوت در رشته‌های چهره‌های سرشناس آن‌هاست. گرچه در ورزش مردان، فوتبالیست‌ها حرف اول را می‌زنند و اکثر چهره‌های مطرح ورزش دنیا فوتبالیست هستند، اما در ورزش بانوان این ماجرا متفاوت است.

به گزارش بانکداری الکترونیک سایه اصغری / یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که ورزش بانوان با ورزش مردان دارد، تفاوت در رشته‌های چهره‌های سرشناس آن‌هاست. گرچه در ورزش مردان، فوتبالیست‌ها حرف اول را می‌زنند و اکثر چهره‌های مطرح ورزش دنیا فوتبالیست هستند، اما در ورزش بانوان این ماجرا متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ورزش بانوان، تنیس حرف اول را می‌زند و ستاره‌های این رشته، نسبت به ورزشکاران سایر رشته‌ها مطرح‌تر هستند و درآمد بیشتری هم دارند. با اینکه چند فوتبالیست خانم جزو ورزشکاران مطرح دنیا محسوب می‌شوند اما محبوبیت و شهرت آن‌ها جمعا به اندازه یکی از ستاره‌های تنیس بانوان هم نیست. در ورزش بانوان، ورزشکاران رشته گلف هم سرآمد بسیاری از رشته‌های دیگر هستند. این را می‌شود از درآمد آن‌ها متوجه شد چراکه اسامی تعدادی از این ورزشکاران در لیست پردرآمدترین ورزشکاران زن جهان دیده می‌شود.

ماریا شاراپووا

مطرح‌ترین، محبوب‌ترین و پردرآمدترین ورزشکان زن جهان ماریا شاراپووا است. این تنیس‌باز اهل روسیه یکی از بهترین‌های رشته خود طی یک دهه اخیر بوده و موفقیت‌های متوالی، او را به یکی از مطرح‌ترین ورزشکاران زن تاریخ ورزش جهان تبدیل کرده است. شاراپووا جزو معدود تنیس‌بازان جهان است که توانسته به هر 4 گرنداسلم آزاد آمریکا، آزاد استرالیا، ویمبلدون و آزاد فرانسه برسد. او در المپیک 2012 هم به مدال نقره رسید.

سرنا ویلیامز

این تنیس‌باز آمریکایی، آخرین تنیسور از میان مردان و زنان است که توانسته به هر چهار عنوان گرنداسلم برسد. او با 34 سال سن در رنکینگ جهانی تنیس هم جایگاه خوبی دارد. سرنا ویلیامز تا به حال در 13 گرنداسلم قهرمان شده و دو مدال المپیک هم در بخش دو نفره کسب کرده است.

ونوس ویلیامز

قهرمانی در تنیس جهان، در خون خواهران ویلیامز است. ونوس خواهر بزرگ سرنا ویلیامز است و او هم 3 مدال طلای المپیک دارد. او که دو سال بزرگ‌تر از خواهرش است، شهرت جهانی در این رشته دارد. سرنا و ونوس بخشی از سهام تیم میامی دولفینز را خریده‌اند تا نشان دهند قصد خداحافظی از دنیای ورزش را ندارند؛ حتی بعد از بازنشستگی در بازی کردن.

آنا ایوانوویچ

گرچه افتخارات ورزشی آنا ایوانوویچ به اندازه شاراپووا یا خواهران ویلیامز نیست، اما او یکی از چهره‌های مطرح رشته تنیس است. شاید به این دلیل که حاشیه‌های او بیش از حد مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. یکی از ماندگارترین حاشیه‌های ایوانوویچ، خوشحالی‌اش پس از شکست دادن سرنا ویلیامز بود که برای حریف سرشناس خود زبان درازی کرد. این ورزشکار صربستانی در سال 2008 قهرمان اوپن فرانسه شد.

دانیکا پاتریک

اولین زنی که در ماسبقات ایندی کار به قهرمانی رسید دانیکا پاتریک بود. این اتومبیلران مطرح، بخشی از شهرت خود را مدیون وزن کمی است که دارد. او با 45 کیلوگرم وزن، یکی از سبک وزن‌ترین قهرمان‌های دنیا در تمام رشته‌های ورزشی است. قهرمانی‌های متوالی این اتومبیلران در مسابقات مختلف باعث شده حامیان مالی زیادی با او قرارداد ببندند و او هم اکنون یکی از پردرآمدترین ورزشکاران زن جهان است.

آنیکا سورنستام

زمانی سلطان گلف بانوان در دنیا بود. شکست دادنش کار هر کسی نبود و در اکثر مسابقاتی که شرکت می‌کرد برنده می‌شد. او در 90 مسابقه حرفه‌ای بین‌المللی قهرمان شد و قهرمانی‌هایش در قاره‌های مختلف به ثبت رسید. در سالی که او به عنوان بهترین ورزشکار زن جهان معرفی شد، شاراپووا تنیسور مطرح روسی در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

مارتا ویرا داسیلوا

او رونالدو فوتبال بانوان است. مارتا ویرا داسیلوا که ملیت برزیلی دارد، یک مهاجم شش دانگ است. این فوتبالیست توانسته 5 بار متوالی به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال بانوان جهان انتخاب شود. در سال‌های 2006، 2007، 2008، 2009 و 2010 او ستاره فوتبال بانوان جهان بود و در تمام این 5 سال عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان را به خود اختصاص داد. مارتا ویرا داسیلوا مثل بسیاری از ستاره‌های فوتبال برزیل در دوران کودکی با فقر دست و پنجه نرم می‌کرد اما حالا چهره‌ای شناخته شده در سطح جهان است. او یکی از شش سفیر برزیل برای میزبانی جام جهانی گذشته بود.

نادین کشلر

هافبک تیم ملی فوتبال زنان آلمان، همراه با این تیم و باشگاه وولفسبورگ به افتخارات زیادی رسیده است. او به عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان در سال 2014 انتخاب شد و برای رسیدن به این افتخار، دو رقیب مطرح به نام‌های مارتا ویرا داسیلوا از برزیل و ایمباک از آمریکا داشت. نادین کشلر در این دوره توانست مارتا که 5 بار بهترین بانوی فوتبالیست جهان شده را کنار بزند و به این افتخار بزرگ برسد.

منبع:خبر آنلاین

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟