آیین نامه ابلاغی شورای نظارت بر اتاق بازرگانی خلاف قانون است

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: آیین نامه هیات عالی شورای نظارت که با محتوی تغییر تعداد کرسی های هیات نمایندگان، به اتاق بازرگانی ایران ابلاغ شده خلاف قانون است و منجر به ابطال نتایج انتخابات اتاق بازرگانی ایران خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،مسعود دانشمند در گفت و گو با پایگاه خبری نقدینه با اشاره به شکایت خود به دیوان عدالت اداری مبنی بر تخلف در انتخابات هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در روز 15 دی ماه 1393 آیین نامه ای به هیات عالی شورای نظارت بر اتاق بازرگانی ایران ارائه شد که در آن تعداد کرسی های هیات نمایندگان اتاق تغییر پیدا می کرد. این آیین نامه در تاریخ 27 دی ماه 93 به اتاق بازرگانی و اعضای آن ابلاغ شد بدون آنکه مجلس شورای اسلامی در تصویب آن دخالت داشته باشد.

وی با بیان این نکته که در ماده 12 قانون اتاق بازرگانی که در سال 62 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است؛ مسوول ذیصلاح برای تصویب قوانین اتاق بازرگانی، تنها مجلس شورای اسلامی است تاکید کرد:بر این اساس، هیات  عالی شورای  نظارت اختیاری برای مصوب کردن قانون تغییر میزان و تعدا کرسی های بخش های مختلف اتاق بازرگانی ندارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟