خیز روسیه برای توافق با بیمه گران اتکایی چینی

دولت روسیه برای تکمیل بخشی از پروژه های زیرساختی خود به دنبال حمایت شرکت های بیمه اتکایی است.

به گزارش ریسک نیوز،از  صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،،‌ روسیه می خواهد تا نظر بیمه گران عادی و اتکایی چین را برای حمایت از پرژوه های زیرساختی این کشور جلب کند.

طبق این‌گزارش، این خواسته مسکو زمانی پررنگ‌تر شد که بسیاری از شرکت‌های غربی نپذیرفتند که در این پروژه شرکت کنند. مقامات و مدیران شرکت های بیمه از هر دو کشور بایکدیگر دیدار و توافق کردند تا با یکدیگر در زمینه بیمه اتکایی بر اساس ظرفیت های موجود در روسیه همکاری کنند. همچنین پروژه های چند میلیارد دلاری دیگری مانند احداث خطوط انتقال گاز "سیبری" و "ترکیش استریم" نیز در این مذاکرات مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق این توافق نامه، احداث خط لوله انتقال گاز سیبری، امکان صادرات سالانه 38 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از میدان های گازی سیبری به چین برای یک دوره 30 ساله که از سال 2018 آغاز خواهد شد، امکانپذیر خواهد کرد. طبق‌ارزیابی‌های کارشناسان شرکت بزرگ "گازپروم" روسیه، سرمایه‌گذاری‌هایی که برای اجرای این پروژه انجام خواهد شد، به احتمال زیاد از پنج میلیارد دلار آمریکا نیز فراتر خواهد رفت.

روسیه در دسامبر 2014 پروژه گازی 40 میلیارد دلاری موسوم به "ساوت استریم" را که از زیر دریای سیاه عبور می‌ کرد و به بلغارستان می ‌رسید و می‌توانست تا 63 میلیارد متر مکعب گاز را سالانه به اروپا منتقل کند، کنار گذاشت و حال به دنبال همکاری با ترکیه است و امید دارد تا پایان 2016 خط لوله گازی موسوم به "ترکیش استریم" را که در مرز ترکیه – یونان ساخته می‌شود، ایجاد کند. این در حالی است که دو کشور به جای استفاده از واحد پولی دلار آمریکا ترجیح دادند این توافق نامه را بر اساس روبل و یوآن تنظیم کنند.

در این گزارش آمده است که شرکت‌های غربی تاکنون یکی از اصلی ترین بیمه گران پروژه های بزرگ روسی بودند. شرکت‌های بیمه خارجی در گذشته در کل بین 80 تا 90 درصد پروژه های داخلی روسیه را در اختیار داشته اند. اما پس از اجرای تحریم های اقتصادی اروپا و غرب علیه مسکو، امکان همکاری شرکت های بیمه غربی با شرکت های روس بسیار دشوار شده است.

اکنون دو موسسه برتر رتبه بندی جهان، "مودی" و "استاندارد اند پورز" تاکید می کنند که رتبه اعتباری فدارسیون روسیه در سال جاری میلادی به شدت کاهش می یابد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟