برنامه توتال برای بازگشت به ایران

مجمع واردات: مدیر اجرایی توتال گفت: اگر توافقنامه امضا شد، توتال قطعا به اجرای پروژه‌ها در ایران فکر خواهد کرد. در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک موفق شد توتال قطعا به ایران خواهد نگریست چون این کشور یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را داراست.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم، "پاتریک پویان" مدیر اجرایی شرکت توتال فرانسه روز دوشنبه گفت که  این شرکت موضوع بازگشت فوری به ایران پس از برداشته تحریم‌های اعمالی به دلیل برنامه هسته‌ای را بررسی می‌کند.

پویان که در جمع خبرنگاران در شمال روسیه صحبت می‌کرد، گفت: در سال‌های 2005 و 2006 به دلیل تحریم‌ها مجبور به توقف پروژه‌هایمان در ایران شدیم و منتظریم ببینیم آیا توافق میان ایران و جامعه بین المللی حاصل خواهد شد یا خیر.

مدیر اجرایی توتال گفت: اگر توافقنامه امضا شد، توتال قطعا به اجرای پروژه‌ها در ایران فکر خواهد کرد. در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک موفق شد توتال قطعا به ایران خواهد نگریست چون این کشور یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را داراست.

پویان گفت که این شرکت به دلیل شرایط جنگ در یمن، مجبور به خارج کردن کارمندان خود از این کشور شده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر در نشست خبری خود تأکید کرد که تحریم‌ها به‌صورت مرحله‌ای و پس از راستی‌آزمایی پایبندی ایران به تعهدات خود تعلیق می‌شوند.

اما حمید بدیعی‌نژاد، مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان، می‌گوید: تمام تحریم‌های هسته‌ای در روز اجرای توافق نهایی لغو می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران توافقی را که متضمن لغو و توقف اجرای تحریم‌ها نباشد نخواهد پذیرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟