بازار سکه این هفته خط می گیرد

یکی از کارشناس و معامله گران بازار آتی سکه گفت: با شروع سال ۹۴ تاثیرگذاری خبرهای مذاکرات هسته ای و همچنین برخی نوسانات قیمت جهانی طلا، اوضاع معاملات به مراتب بهتر و جذاب تر شده است.

به گزارش ریسک نیوز، سیاوش سلیمانی افزود: یکی از عواملی که موجب اعمال تغییرات در بازار آتی سکه طی هفته جاری و احتمالا روزهای آینده خواهد شد اخباری است که هر روز در زمینه مذاکرات هسته ای انتشار می یابد. همچنین مهمترین خبری که طی همین هفته بر روند قیمت های سکه تاثیر گذار است در رابطه با برگزاری کمیته قدرتمند روابط خارجی سنا در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین) در جهت بررسی لایحه مربوط به مذاکرات هسته ای و هموار کردن راه بررسی آن در جلسه عمومی سنا خواهد بود.
وی تصریح کرد: این در حالی است که نگاه ها به دنبال تغییرات مربوط به نرخ اونس جهانی نیز خواهد بود، البته طی هفته گذشته روند حرکتی بازار جهانی و داخلی همسو بوده و بر همین اساس کارشناسان پیش بینی کرده اند بازار آتی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد چراکه چشم اندازهای متفاوتی از اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای وجود دارد.
از سوی دیگرسلیمانی در رابطه روند مثبت معاملات آتی سکه در بلند مدت اشاره کرد و اظهار داشت: روند قیمت ها با توجه به توسعه کمی و کیفی معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران طی سال جاری و با توجه به شرایط موجود، مثبت ارزیابی می شود و امیدوار هستیم که بورس کالا با سرعت بیشتری در جهت توسعه بازار مشتقه و تغییر رویکرد خود از معاملات فیزیکی به قراردادهای مشتقه و کاغذی قدم بر دارد.
سلیمانی در پایان افزود: البته باید توجه داشت که بورس کالای ایران از زمان افتتاح قراردادهای آتی علاوه بر پیگیری روند بهبود کیفی معاملات آتی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان به دنبال افزایش کمی قراردادهای آتی نیز بوده و در این جهت تلاش‌هایی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به قرارداد آتی شمش طلای یک اونسی، مفتول مس و زیره سبز اشاره کرد که امیدوار هستیم که طی سال 94 شاهد ورود محصولات جدید و ادامه رونق معاملات سکه طلا باشیم.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟