افزایش درآمد شرکت های بیمه با ترویج پدیده بانک – بیمه

همکاری موسسات بانک و بیمه یا همان “بانک-بیمه” برای تمامی ساکنان خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) یک دستاورد عظیم و پیروزی مهم به شمار می رود.

به گزارش ریسک نیوز از  صنعت بیمه  و به نقل از لایو اینشورنس، در چهارمین کنفراس "بانک-بیمه و جایگزینی برای کانال های توزیع" تاکید شد که بانک-بیمه در منطقه منا نشانه خوبی است و انتظار میرود که درآمد شرکت های بیمه در این منطقه را افزایش دهد.

"جیلو گارسیا-ویلالون" مدیر منطقه ای شرکت "مت لایو" در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس در دوبی گفت: پذیرش قوانین بانک-بیمه در هر بازاری و درنظر گرفتن نیازهای مربوط به این قانون در هر کشوری، به طور جداگانه کلید موفقیت است.

او در ادامه سخنانش به تجربه‌های جهانی مت لایو برای تنظیم قوانین جدید بانک-بیمه اشاره و تاکید‌کرد:بیمه‌گرانی‌همواره باید راهی برای ادامه بقا پیدا و نباید تنها برای رهایی از چالش‌ها تلاش کنند.

به گفته کارشناسان، راه شراکت موفق بین بیمه گرها و بانک ها هموار نیست. در اروپا مدل موفق یک طرح واضح و قوی است که مشترکا توسط بانک و بیمه گر با ارائه محصولات ساده و مرتبط که دیگر محصولات بانک بیمه و تلاش های بازاریابی هدفمند را کامل می کنند،‌ تنظیم شده است.

از ترکیب موسسات بیمه با بانک‌ ها، "بانک-بیمه" (Bancassurance) به وجود میاید که قابلیت‌های جذب منابع از طریق شعب بانکی را دارا بوده و در پرداخت خسارات نیز می ‌توانند از منابع بانکی استفاده کنند. به طور کلی، "بانک-بیمه" استراتژی است که به وسیله آن، بانکداران و بیمه گران در یک روش کمابیش یکپارچه برای حضور در بازارهای مالی با یکدیگر همکاری می کنند.

این پدیده در هسته مرکزی فعالیت خود شامل توزیع محصولات بیمه ای توسط بانک ها می شود.

برخی از بیمه گران نیز با افزایش مهارت در عملکرد بانک-بیمه می توانند نیروی خود را بر روی بخش دارایی خالص بانک متمرکز کنن و این امذ نیروی بالقوه بزرگتری را برای مدیریت دارایی در اختیار بانک ها قرار می دهد و به نوبه خود در جذب مشتریان جدید موثر خواهد بود.

همچنین به غیر از توانایی جذب گروه های جدید مشتریان،‌خروج از تنگاهای هزینه زیاد استقرار شعب و نمایندگی هم دلیل دیگری برای ایجاد انگیزه در بیمه گران در تاسیس بانک-بیمه است.

در این گزارش آمده است که در این کنفرانس دو روزه که با شعار "پیروزی در کنار بانک ها" برگزار شد، جنبه های تکنیکی و موارد قانونی مربوط به بانک-بیمه که می تواند به فعالان در این بخش کمک کند، مورد بررسی قرار گرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟