دلار، سکه را در مدار نزولی قرار داد

در تداوم روند کاهشی، روز گذشته نیز ارزش سکه ها کاهش یافت که فعالان عامل اصلی افت سکه را در هفت روز گذشته تضعیف تقاضا، افت طلای جهانی و کم نوسان بودن دلار دانستند.

به گزارش ریسک نیوز،بر اساس این گزارش، بازار سکه در حالی هفته ی گذشته را آغاز کرد که قیمت سکه ها به واسطه ی ریزش اونس جهانی با کاهش همراه شد که البته رشد نسبی دلار داخل این افت را محدود کرد.
روز جمعه اونس در بازارهای جهانی به 1178 دلار دست یافت که با توجه به تعطیلی بازار سکه در روز شنبه، این افت قیمت در روز یکشنبه اثر خود را بر بازار سکه گذاشت.
افت سکه ها در این روز در حالی رقم خورد که سکه 1 گرمی تغییری را به ثبت نرساند. علت اصلی مقاومت این سکه در برابر کاهش قیمت، رشد تقاضا عنوان شد.
در ساعات آغازین روز دوشنبه بهای سکه با رشد اونس قدری افزایش یافت اما در ادامه ی فعالیت بازار و با افت اونس و دلار داخل بهای سکه نیز برای سومین روز متوالی تضعیف شد و با 2 هزار تومان کاهش ارزش سکه بهار آزادی به 945 هزار تومان رسید. البته طلای جهانی در این روز مجدداً با رشد همراه شد.
در پایان معاملات این روز ارزش هر قطعه نیم سکه به 496 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 277 و 185 هزار تومان رسید.
در روز سه شنبه با وجود افزایش اونس جهانی قیمت سکه قدری کاهش یافت که این نوسان محدود در روز چهارشنبه ارزش سکه ها را تاحدودی بالا کشاند.
در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه قیمت سکه تحت تأثیر روند اونس قدری رشد قیمت را تجربه کرد اما در ادامه ی روز با کاهش نرخ طلای جهانی و با نظر به رشد نسبی دلار داخل قدری به عقب نشست تا رشد 1 هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی به ثبت برسد و سکه بعد از 6 روز رشد قیمت را شاهد باشد.
البته نیم و ربع سکه در این روز با کاهش قیمت مواجه شدند که اثر پذیری آنها را از طلای جهانی نشان می دهد.
در این روز ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه به 945 و 491 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 273 و 184 هزار تومان رسید.
گزارش سایت طلا می افزاید، بر آیند نوسان طلای جهانی در روز پنج شنبه افت 4 هزار تومانی سکه بهار آزادی و بهای 941 هزار تومانی این سکه بود و این در شرایطی است که دلار تغییر خاصی را تجربه نکرد.
در پایان معاملات هفته ی گذشته نیم سکه و ربع بر بهای 490 و 273 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر 183 هزار تومان قرار گرفتند.
گفتنی است، افت و خیزهای منفی اونس جهانی و نوسان محدود دلار برای بازار سکه خوش آیند نیست و این در حالی است که تقاضای بازار در حد مصرف و نیازست.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟