ارتقاء سهم بازار بیمه البرز / افزایش سهم بازار با حفظ ترکیب پورتفوی بهینه میسر است

مدیرعامل بیمه البرز در گردهمایی سالیانه مدیران، اعلام کرد: بیمه البرز با وجود رقابت شدید بین شرکت‌های بیمه و برخی نرخ شکنی های مکارانه در سال گذشته توانست سهم از بازار خود را ۲/۱ درصد افزایش دهد و از ۶/۵ به ۸/۶ درصد ارتقاء دهد.

به گزارش ریسک نیوزاز  روابط عمومی و بین الملل بیمه البرز،‌ سید رسول تاجدار  تصریح کرد: صنعت بیمه هم اکنون با چالش های گوناگونی همچون کمبود سرمایه، ‌ذخایر و کمبود آموزش نیروی انسانی و همچنین عدم درک صحیح مسوولان از این صنعت مواجه است که در این شرایط شرکت های بیمه باید نسبت به حفظ تعادل و انتخاب ریسک دقت لازم را داشته باشند تا با ورشکستگی مواجه نشوند .

وی ادامه داد: البته در این شرایط نه چندان مناسب ، اصلاح قانون بیمه شخص ثالث که بررسی آن در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است از اتفاقات خوب و مهم صنعت بیمه در سال گذشته بود که امیدواریم چارچوب های این قانون طوری پایه ریزی شود که منافع همه ذی‌نفعان شرکت های بیمه را تامین کند.

مدیرعامل بیمه‌البرز همچنین اجرای طرح بیمه سلامت از سوی وزارت بهداشت را یک اقدام مناسب و بسیار خوب دانست که با اجرای آن و کاهش سهم روستائیان از حق بیمه پرداختی به پنج درصد و شهرنشینان به هفت درصد،‌ دولت قدم بزرگی در تامین رفاه مردم برداشته است ولی باید منابع تامین آن، به طور کامل مشخص شود.

به گفته وی، اثرات این طرح در سال جاری نمود بیشتری پیدا خواهد کرد . در این میان شرکت‌های بیمه باید از ارایه نرخ های غیر فنی و اطلاعات نادرست پرهیز کنند.

تاجدار درباره عملکرد سال گذشته بیمه‌البرز توضیح داد: سال گذشته با وجود رقابت های شدید بین شرکت‌های بیمه،‌ بحمداله بیمه‌البرز توانست پورتفوی خود را حفظ کند. همچنین ترکیب پورتفوی بیمه‌البرز یک ترکیب بهینه است و سهم بیمه شخص ثالث از سبد پورتفوی این شرکت تنها 46 درصد است .

وی در عین حال تاکید کرد: جذب پورتفوی از سوی شرکت های بیمه باید عقلایی صورت گیرد و افزایش سهم بازار باید با حفظ ترکیب پورتفوی بهینه و مانده عملیاتی مناسب همراه باشد .

مدیرعامل بیمه البرز با اعلام اینکه ترکیب پورتفوی سرمایه گذاری این شرکت هم مناسب است ، گفت: یکی از ابزار ارزیابی ترکیب بهینه پورتفوی در بخش سرمایه گذاری ها، شاخص بورس است که بیمه البرز در بین 35 شرکت سرمایه گذاری با وجود دارا بودن کم ترین منابع انسانی در این بخش،‌ کم‌ترین کاهش را در بازار بورس داشته است.

وی در پایان بر لزوم نظارت سیستماتیک بر فعالیت بیمه‌گری تاکید کرد و گفت: بیمه البرز پیشتاز استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور است .

محمدرضا تقوایی،‌ رییس هیات مدیره‌ بیمه البرز نیز در گردهمایی مذکور ضمن ارایه و تحلیل آمار عملکرد این شرکت از سهم کنونی این شرکت از بازار بیمه ابراز خرسندی کرد و گفت : بیمه البرز استحقاق داشتن سهم دوم در بازار بیمه را دارد که امید است در برنامه میان مدت پنج ساله بتوانیم سهم بازارمان را افزایش دهیم .

کاووس رییسی،‌ عضو هیات مدیره بیمه البرز در گردهمایی سالانه مدیران و روسای شعب این شرکت ،‌ تاکید کرد : آینده سیاسی کشور ،‌آینده روشنی است و به زودی روابط بین الملل کشور بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: در پی بهبود روابط سیاسی و بین‌المللی تبعاً‌ روابط اقتصادی هم گسترش پیدا خواهد کرد و فعالان اقتصادی از جمله بیمه البرز باید خود را برای حضور در حوزه بین الملل آماده سازند.

وی افزود: صنعت بیمه در حوزه داخلی نیز باید به فرهنگ سازی بیمه بپردازد که یکی از اصول اولیه و مهم در این بخش،‌ رعایت اصل مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است.

 

این گزارش حاکی است ‌گردهمایی سالانه مدیران،‌ سرپرستان و روسای شعب شرکت بیمه البرز با حضور مدیرعامل،‌ اعضای هیات و مدیران و روسای شعب این شرکت  وب ا هدف ارزیابی عملکرد سال گذشته و تشریح و ابلاغ سیاست‌های کلی این شرکت در سال جاری طی روزهای 16 و17 اردیبهشت در شیراز برگزار شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟