ضریب نفوذ یک درصدی قاره افریقا به ۲۴ درصد می رسد

قاره بزرگ آفریقا در حال تجربه شرایط اجتماعی و سیاسی جدید است و این موقعیت صنعت بیمه در این قاره را در شرایط خاص قرار می دهد. /نفوذ بیمه در قاره آفریقا کمتر از یک درصد است و این در حالی است که پیش بینی می شود این نرخ تا سال ۲۰۲۰ به ۲۴ درصد برسد.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در جلسه افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه سازمان بیمه آفریقا (AIO) در تونس، "لیما بن محمود" مدیرکل شرکت بیمه "تونس ری" گفت: آفریقا در حال تجربه شرایط سیاسی و اجتماعی جدیدی است؛ همچنین شرایط محیطی در این قاره در حال تغییر است، اما این چالشهای جدید باعث شده که صنعت بیمه آماده تر شود و در موقعیت اصلی خود جای بگیرد.

او افزود: ارزش برگزاری چنین نشست های آن است که ما مدیران آفریقایی صنعت بیمه بتوانیم به یک چارچوب جدیدی از قانونگذاری و همکاری دست یابیم؛ قانونی که به ما اجازه دهد به بازار رقابتی جهان وارد و به عنوان بازیگری اصلی شناخته شویم.

خانم بن محمود در ادامه گفت: اهمیت رسیدن به مکانیزمی برای همکاری آن است که ما بتوانیم در بخش بیمه با تمامی چالش های بزرگ رو به رو شویم.

در این نشست "لاساد زاروق" رئیس فدارسیون شرکت های بیمه به عنوان دومین سخنران با ارائه ایده ای مشابه گفت: اهمیت همکاری در بخش بیمه در میان کشورهای آفریقایی بسیار بالاست و این همکاری باید در تمامی بخش های اقتصادی به وجود بیاید.

چگونگی مشارکت فعالان بیمه در آفریقا

"جین باپتیست نتوکامازینا" رئیس سازمان بیمه آفریقا نیز گفت: در آفریقا ما شاهد منافع بین المللی ویژه ای هستیم. یکی از اصلی ترین انتظارات در این قاره شکوفایی اقتصادی است. این در حالی است که افزایش ساخت و ساز، ‌رشد جمعیتی و توسعه ویژه تکنولوژی نیز از مواردی هستند که قاره آفریقا را برای سرمایه گذاران جذاب می کند.

او ادامه داد: هدف اصلی نشست امسال که با شعار "بیمه آفریقا با حوادث زیادی رو به روست" عنوان شده آن است که ما به عنوان فعالان این صنعت توجه ویژه ای به افزایش ریسک ها بکنیم.

در این گزارش آمده است که آفریقا در حال حاضر یک سوم منابع معدنی جهان، 10 درصد منابع نفت، دوسوم معادن الماس و حدود 30 درصد زمین های کشاورزی جهان را در اختیار دارد، ‌به همین دلیل بیمه گران باید در نظر گرفتن شرایط درمان، دارایی ها و حمایت از شهروندان به این پتانسیل ها توجه ویژه تری داشته باشد.

رئیس سازمان بیمه آفریقا همچنین از بیمه گران خواست تا محصولات جدید خود را توسعه دهند و مکانیزم توزیع شان را تقویت کنند.

این کارشناس بیمه گفت: نفوذ بیمه در قاره آفریقا کمتر از یک درصد است و این در حالی است که پیش بینی می شود این نرخ تا سال 2020 به 24 درصد برسد.

او افزود: حضور یک هزار نماینده در این نشست نشانگر همبستگی و حمایت است چرا که هم اکنون مبارزه با تروریسم برای تمامی کشورها در اولویت است.

طبق این گزارش،‌ سازمان بیمه آفریقا، یک سازمان غیردولتی و غیرسودده است که در سال 1972 با هدف توسعه بیمه عادی و اتکایی و گسترش همکاری ها در این منطقه از جهان تاسیس شد. این سازمان همه ساله نشستی را برگزار می کند و در این نشست ریاست این سازمان از راواندا به تونس منتقل شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟