احتمال لغو کسر حق بیمه از بن کارگری قوت گرفت

از ابتدای سال جاری اقدام به کسر حق بیمه از مزایای انگیزشی دستمزد کارگران (بن کارگری) کرده بود که طبق اظهارات مسئولان وزارت صنعت احتمال لغو آن وجود دارد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل  خبرگزاری فارس، سازمان تأمین اجتماعی از محل مبلغ 110 هزار تومان کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری) از ابتدای سال حق بیمه کسر می‌کند که این موضوع مورد اعتراض نمایندگان کارفرمایی قرار گرفته بود.

براساس این گزارش، سیدحمزه درواری رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان مازندران با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای عالی کار، بن کارگری از مزایای رفاهی و انگیزشی محسوب شده و جزو مزد مبنا نیست، گفته بود نباید این مبلغ که جزو مزد ثابت کارگران محسوب نمی‌شود مشمول حق بیمه تأمین اجتماعی شود.

این در حالی است که برخی از نمایندگان کارگری هم تأکید کرده بودند برخی کارفرمایان، نسبت به کسر حق بیمه از محل مزایای انگیزشی، اعلام رضایت کرده و امکان طرح آن در شورای عالی کار وجود دارد.

به گزارش فارس، در صورت لغو کسر حق بیمه از بن کارگران، میانگین مزایای دریافتی در لیست بیمه کارگران کاهش خواهد یافت، چرا که در صورت اعمال حق‌بیمه، میانگین حقوق و مزایای دریافتی برای کارگرانی که تا چند سال آینده مشمول بازنشستگی می‌شوند افزایش می‌یافت.

براساس این گزارش، کارفرمایان به این دلیل که مشکل سرمایه در گردش داشته و هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند، نسبت به دریافت حق بیمه از مزایای کارگران، اعلام نارضایتی می‌کنند.

در این خصوص، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعتراض و نگرانی کارفرمایان از کسر 30 درصد حق بیمه بن کارگری گفته است با مکاتبات صورت‌گرفته و پیگیری‌ها، این بخشنامه توسط دیوان عدالت اداری لغو خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟