اعضای خانم مهندس ایرانی به ۶ کانادایی اهدا شد

اعضای بدن زن جوان ایرانی که چند روز پیش در کانادا قربانی سارقان شده بود، به ۶ بیمار نیازمند در این کشور اهدا شد.

به گزارش ریسک نیوز، این زن که در یک پمپ‌بنزین کار می‌کرد زمانی که قصد داشت مانع فرار 2سارق شود با ماشین آنها زیر گرفته شد و جان باخت.
 
6‌ماه پیش بود که مریم رشیدی 35ساله، همراه شوهر و پسربچه 6ساله‌اش به کانادا مهاجرت کرد تا زندگی تازه‌ای را در آنجا شروع کند.
 
به گزارش همشهری،او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف بود و شوهرش نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه تبریز بود و هر دو پس از مهاجرت به کانادا در شهر مونترال ساکن شدند. زندگی در این شهر اما خیلی دوام نداشت و آنها به‌دلیل بازار کار نفت و گاز به شهر کلگری مهاجرت کردند و در این میان مریم در یک شرکت نفت و گاز مشغول به‌کار شد اما پس از 3ماه با آنجا قطع همکاری کرد و برای گذران زندگی مجبور به‌کار در یک پمپ بنزین شد.
 
3روز از شروع به‌کار خانم مهندس ایرانی در پمپ بنزین می‌گذشت که حادثه هولناکی رخ داد. حدود ساعت3 بعد‌از‌ظهر یکشنبه گذشته به وقت محلی، زمانی که مریم در روز تعطیل سرگرم کار در پمپ بنزین بود، یک خودروی وانت وارد آنجا شد. پسر جوانی پیاده شد اما پس از پر کردن باک وانت، بدون اینکه 113دلار هزینه بنزین را پرداخت کند سوار ماشین شد و از راننده خواست حرکت کند.
 
زن جوان با دیدن این صحنه تصمیم گرفت از فرار آنها جلوگیری کند. برای همین خودش را مقابل ماشین قرار داد تا از فرار آنها جلوگیری کند. راننده اما با سرعت شروع به حرکت کرد و پس از اینکه مریم را زیر گرفت، فرار کرد. به‌دنبال این حادثه، زن جوان به بیمارستان منتقل و تلاش برای نجات جانش شروع شد اما او به کما رفته بود و هر لحظه شرایطش وخیم‌تر می‌شد. پس از گذشت 3روز درنهایت پزشکان اعلام کردند که ضریب هوشیاری مریم به سطحی پایین رسیده و او دچار مرگ مغزی شده است.
 
وقتی پزشکان به شوهر مریم گفتند که او دیگر به زندگی برنمی‌گردد اما 6عضو بدن او سالم و قابل پیوند است، مرد جوان بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌اش را گرفت.
 
احمد نورانی، همسر مریم در گفت‌وگو با روزنامه سان کلگری گفت: «طبق تشخیص پزشکان بیمارستان، اعضای مریم سالم بودند و امکان اهدای آنها به 6نفر نیازمند عضو وجود داشت. در سومین روزی که مریم در کما بود تصمیم گرفتیم اعضای او را اهدا کنیم. از دست دادن مریم خیلی سخت بود، اما خوشحالم که رفتنش به 6نفر دیگر زندگی دوباره بخشید. این مسئله قدری در این شرایط ما را تسلی می‌دهد.»

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟