قیمت طلا تحت تاثیر نشست فدرال رزرو

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری استرالین بولیون تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو با افزایش نسبی روبرو شده ولی قیمت پلاتین به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسیده است.
بر اساس این گزارش نشست روز پنج شنبه وزرای دارایی اروپا در خصوص بحران مالی و بدهی یونان نیز تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص قیمت فلزات گرانبها خواهد داشت.
قیمت طلا نسبت به ماه ژانویه با افت 9 درصدی روبرو شده که علت اصلی آن بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار بوده است. گرچه به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست امروز و فردای خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد ولی بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افزایش نرخ بهره آمریکا از نشست سپتامبر آغاز خواهد شد و این مساله می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد.
جوردن الیسو تحلیلگر موسسه استرالین بولیون تاکید کرد که اکثر فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. البته ممکن است فدرال رزرو سرمایه گذاران بین المللی را شوکه کند و این مساله در کوتاه مدت به نفع قیمت طلا خواهد بود.
فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده و از دسامبر 2008 نیز نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ کرده و برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی میلیاردها دلار نقدینگی تزریق کرده است.
گزارش سایت طلا می افزاید، میزان تولیدات صنعتی آمریکا نیز طی ماه گذشته با افت 0.2 درصدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز طی یک سال گذشته بیش از 16 درصد رشد داشته است.
گروه بانکی ای ان زد استرالیا نیز پیش بینی کرده است که اگر روند صعودی ارزش دلار ادامه یابد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به کمتر از 1100 دلار در هر اونس کاهش یابد.
موسسه مالی مورگان استنلی نیز هشدار داده است که در صورت افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد. برگزاری نشست وزرای دارایی اروپا برای بررسی وضعیت یونان نیز در روزهای آینده عامل مهمی در نوسانات ارزش یورو و دلار و قیمت طلا خواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟