امیر صفری رسما سرپرست پژوهشکده بیمه شد

رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس هیأت امنای پژوهشکده بیمه با صدور حکمی، دکتر امیر صفری را به عنوان سرپرست جدید این پژهشکده منصوب کرد.

به گزارش ریسک نیوز از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، محمد ابراهیم امین در این حکم با تاکید بر نقش و جایگاه پژوهشکده بیمه در توسعه و ارتقای آموزش و پژوهش در صنعت بیمه کشور، ارتقای توانمندی‌های علمی و پژوهشی و ترمیم منابع انسانی پژوهشکده بیمه با رویکرد جذب هیئت علمی متناسب با مأموریت‌های آن پژوهشکده؛ ارتباط مستمر و تأمین نیازهای پژوهشی بیمه مرکزی ج.ا. ایران در اجرای وظایف قانونی محوله؛ ایجاد ارتباط هدف‌مند با کارشناسان بیمه مرکزی و صنعت بیمه و تبدیل اطلاعات و تجربیات فعالان صنعت به دانش بیمه‌ای و توسعه و ارتقای آموزش و پژوهش در صنعت بیمه از طریق همکاری با مراکز علمی داخل و خارج از کشور را خواستار شده است.


بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف ساماندهی پژوهش های بیمه ای و فراهم آوردن بستر مناسب رشد و توسعه صنعت بیمه کشور، پژوهشکده بیمه را در تیر ماه ۱۳۷۶ تاسیس و راه اندازی کرده است.


دکتر امیر صفری تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مدیریت بازرگانی با گرایش مالی در دوره های لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه شهید بهشتی به ترتیب در سالهای ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ به پایان رساند.

وی پس از پذیرش در آزمون دکترای اعزام به خارج وزارت علوم در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب بورس دکتری از این وزارتخانه گردید و تحصیلات خود را با استفاده از این بورس در رشته مدیریت مالی از دانشگاه کارلسروهه آلمان در سال ۱۳۸۷ به پایان رساند. پس از پایان تحصیلات، صفری یکسال به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه فعالیت نمود و بعد از آن به پیشنهاد رییس کل وقت بیمه مرکزی به این سازمان انتقال یافت.

وی در سال ۱۳۸۹ به مدت ششماه به عنوان مدیر گروه پژوهش های عمومی بیمه در پژوهشکده بیمه انجام وظیفه کرد.

صفری در سمت رییس اداره نظارت مالی و همچنین مشاور معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی به مدت ۵ سال فعالیت کرده است.

از جمله فعالیتهای صفری و تیم همکار وی در صنعت بیمه کشور می توان به اجرای طرح مطالعاتی نظارت مالی که منجر به پیشنهاد چندین آیین نامه جدید از جمله آیین نامه توانگری مالی، آیین نامه اکچوئر رسمی بیمه و همچنین آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات و تصویب آنها پس از اصلاحاتی توسط شورای عالی بیمه شد، اشاره کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟