دنیای صنعت بیمه دگرگون می شود

پیشتازی لندن به عنوان یکی از مراکز پیشرو و قدرتمند بیمه اتکایی و عادی در جهان با وجود رشد نفوذ قطب های ماهواره‌ای در صنعت بیمه در بسیاری از بخش های جهان به خطر افتاده است.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،،  "اینگا باله" مدیر اجرایی "لویدز لندن" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان در گفت و گویی تاکید کرد که پیشتازی لندن به عنوان یکی از مراکز پیشرو و قدرتمند بیمه اتکایی و عادی در جهان با وجود رشد نفوذ قطب های ماهواره‌ای در صنعت بیمه در بسیاری از بخش های جهان به خطر افتاده است. این شرایط سیستم های اقتصادی مختلفی را نیز خلق کرده است.

باله در آخرین گفت وگوی خود با سایت "میدل ایست اینشورنس ریویو" تاکید کرد که لندن همچنان به عنوان مرکزی پیشرو برای صنعت بیمه شناخته میشود اما او همچنان می گوید، پیش بینی نمی‌کند که در آینده تنها یک بازار به عنوان قطب و مرکز اصلی در نظر گرفته شود و برندگان متعددی به بازار بیمه جهان وارد می شوند.

او در این گفت و گو ادامه داد: جهان در حال کوچکتر شدن است و من فکر نمی کنم تنها یک بازار و یک قطب تجاری در آینده وجود داشته باشند. در آینده ای نه چندان دور مراکز متعدد برای صنعت بیمه خلق می شوند و برای رسیدن به اهداف، ما احتیاج به قوانین ثابت و حمایت از دولت ها و استعدادها داریم.

در گزارش سال گذشته "گروه بازار لندن" (LMG) و "گروه مشاوره ای بوستون" که در زمینه مدیریت جهانی فعالیت می کند، آمده بود که جایگاه لندن به عنوان مرکزی سرآمد در بازار بیمه با ظهور مراکز تجاری صنعت بیمه در سرتاسر جهان مانند برمودا، سنگاپور و زوریخ، بسیار شکننده شده است.

گروه بازار لندن بر این باور است که این مناطق می توانند رقابتی بودن بازار لندن را دو چندان کنند چرا که در این منطقه سازمان ها و افراد متخصص بسیاری در حال فعالیت هستند که از جمله آنان می توان به "نمایندگان ارشد انجمن بیمه المللی بیمه"، "انجمن بازار لویدز"، "انجمن کارگزاران بین المللی و لندن" و "سازمان همکاری های لویدز" اشاره کرد.

باله در هفته گذشته میلادی به روزنامه "فایننشال تایمز" گفته بود که لویدز برای ادامه فعالیت با قدرتش در بازارهای محلی محکم تر از گذشته حضور خواهد داشت. تجار دیگر نمی خوانند برای حضور در بازار بیمه، تنها به یک مرکز اعتماد کنند.

نگاه به آفریقا

اوایل سال جاری میلادی، لویدز سکوی تجاری جدید خود در خاورمیانه را در مرکز بین المللی تجاری دوبی راه اندازی کرد. بازگشایی این مرکز به دنبال آغاز فعالیت های این شرکت در پکن پایتخت چین رقم خورد.

این بیمه گر اتکایی همچنین قصد دارد در سال جاری میلادی دفتری را در مکزیک راه اندازی کند. همچنین به دنبال آن است که با جلب حمایت مقامات هندی، دفتری را در این کشور آسیایی تاسیس کند، این در حالی است که اجازه فعالیت در ترکیه را به تازگی دریافت کرده است.

مدیر اجرایی لویدز در این باره می گوید: ما میخواهیم دستیابی بازارها به لویدز را گسترش دهیم. ما در حال حاضر دو بلوک تجاری سنتی در اروپا و آمریکای لاتین داریم و می خواهیم چنین عملیاتی را در آسیا بعد از آمریکای لاتین نیز داشته باشیم.

او ادامه داد: اکنون نیز به بازار آفریقا چشم دوخته ایم و به دنبال اتخاذ استراتژی مناسب این منطقه هستیم. بنابراین، آفریقا آخرین منطقه هدف بزرگ ماست و در نظر داریم در سال جاری به این منطقه وارد شویم؛ البته درصدد هستیم که دستیابی شهروندان این منطقه به بازار لویدز را نیز افزایش دهیم.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟