بدهی۳۰۰میلیاردی بیمه‌ها به مراکزدرمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمه‌های پایه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی استان اصفهان بدهکارند و این در حالی است که این بیمه‌ها بین ۶ تا ۸ ماه بدهی معوقه دارند.

به گزارش ریسک نیوز،حمیدرضا طلوعی  با اشاره به افزایش روز به روز بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه بیمه‌های پایه استان اصفهان آنچنان که باید در رابطه با پرداخت تعهداتشان به مراکز ارایه دهنده خدمات سرپایی و بستری خصوصی و دولتی اقدامات مناسبی را انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ایرانیان، بیمه تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله بیمه‌های پایه هستند، ابراز داشت: این بیمه ها در بازه زمانی ۶ تا ۸ ماهه معوقات خود به مراکز درمانی استان اصفهان را پرداخت نکرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مراکز درمانی استان اصفهان در خصوص ارایه خدمات به بیماران که همان بیمه شدگان هستند کم فروشی نکرده‌اند، اضافه کرد: تنها درآمد مراکز درمانی از ناحیه بیماران و ارایه خدمات به آنها ۶ درصد فرانشیز برای شهر نشینان و ۳ درصد فرانشیز بیماران روستایی است.

وی با بیان اینکه تمام توان خود را علی رغم تمام برخوردها و مباحثه‌های صورت گرفته در خصوص مقابله با گرفتن زیر میزی را انجام دادیم، افزود: این در حالی است که ۷ ماه حق الزحمه تعیین شده برای پزشکان از محل درآمدهای بیمه‌ای پرداخت نشده است.

خطر افزایش دریافت زیر میزی به دنبال پرداخت نشدن به موقع بدهی بیمه‌ها

طلوعی با بیان اینکه از سایر منابع کارانه پزشکان را تا پایان اسفند ماه پرداخت کرده‌ایم، گفت: باید توجه داشته باشیم که روند پرداخت بدهی بیمه‌های پایه به بیمارستان‌ها خطر افزایش دریافت زیر میزی را گوشزد می‌کند.

وی میزان بدهی بیمه‌های پایه به مراکز درمانی استان اصفهان را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که بیمه‌های کوچک حق بیمارستان‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های داروسازی را نیز از معضلات بهداشت و درمان استان اصفهان دانست و ابراز داشت: این میزان بدهی بیش از  ۱۰۰ میلیارد تومان است و باید توجه داشت که بیمارستان‌ها بیش از آنچه که به شرکت‌های دارویی بدهکار هستند از بیمه‌های پایه طلبکار هستند.

منبع:مهر

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟