بیمه گران فرانسوی و آلمانی در انتظار ورود به تهران

لغو تحریم های اعمال شده از سوی اروپابرای بسیاری از شرکت های اروپایی فرصت مغتنمی است که به بازار از دست رفته بیمه ای ایران بازگردند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه، بیزینس اینشورنس نوشت: شرکت های بیمه آلمانی و فرانسوی می خواهند حوزه فعالیت خود را در ایران افزایش دهند و بر میزان پوشش های بیمه ای خود بیافزایند.

در این گزارش آمده است که لغو تحریم های اعمال شده از سوی اروپا و آمریکا که پس از توافق هسته ای با تهران روی می دهد، برای بسیاری از شرکت های اروپایی فرصت مغتنمی است که به بازار از دست رفته بیمه ای ایران بازگردند.

بر اساس توافق صورت گرفته تمامی تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران برداشته می شود.

در این گزارش آمده است در همان روزهای نخست، "مینا صدیق نوحی" معاون بیمه های اتکایی بیمه مرکزی ایران از دریافت تقاضای همکاری شرکت های بیمه آلمان و فرانسه با صنعت بیمه این کشور و اعلام برنامه جامع اقدام مشترک خبر داد.

او بر این باور است که براساس برنامه جامع اقدام مشترک و با رفع تحریم ها شرکت های بیمه اروپایی می توانند پوشش های لازم بیمه ای را به شرکت ملی نفت ایران، کشتی های حامل گاز مایع، نفت، بنزین و مواد پتروشیمی ارایه کنند. همچنین ارایه تسهیلات و پوشش های بیمه ای در بخش حمل و نقل به مواد خام و سایر کالاها نیز امکان پذیر می شود.

براساس تحریم های اعمالی از سوی کشورهای گروه 1+5، ارایه پوشش های بیمه ای و بیمه اتکایی توسط شرکت های اروپایی به ایران ممنوع شده بود که اکنون با این برنامه این مشکل رفع شده است.

صدیق نوحی همچنین می گوید: "همچنین صنعت بیمه کشور در زمینه صادرات و واردات در زمینه پوشش ریسک در داخل و خارج اقدام خواهد کرد. با رفع تحریم ها صنعت بیمه مجددا امکان آموزش و انتقال تجربیات از شرکت های بیمه ای غربی را کسب خواهد کرد."

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟