قطعه سازان‌در‌آتش زیان دهی‌خودرو سازان می‌سوزند

بدهی میلیاردی خودرو‌سازان به قطعه‌سازان باعث کمبود نقدینگی در این صنف شده است.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل از اخبار پولی مالی, محمد رضا نجفی منش – عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مشکلات قطعه سازان همچنان به قوت خود باقی است، گفت:قطعه سازان در تنگنا و مشکلات بسیاری قرار دارند و می توان گفت حال صنعت نوپای قطعه سازی خوب نیست.
وی افزود: هرگونه تغییر در بازار خودرو در وضعیت قطعه‌سازان موثر است و از آنجا که قطعه‌سازان طلب‌های خود را به موقع دریافت نمی‌کنند، این بازار از لحاظ نقدینگی دچار مشکل است.
رضوی منش با اشاره به بدهی بیش از 4500 میلیاردی خودرو‌سازان به قطعه‌سازان افزود: بدهی میلیاردی خودرو‌سازان به قطعه‌سازان باعث کمبود نقدینگی در این صنف شده است. تا سال گذشته زیان‌ده بودن خودرو‌سازان، آنها را در موقعیت بدهکار قرار داد و با وجود 6 هزار میلیارد ضرر، انتظار نمی‌رفت بتوانند بدهی‌های قطعه‌سازان را نیز پرداخت کنند، اما با توجه به بهبود نسبی شرایط کارخانه‌های خودروسازی، مشکلات قطعه‌سازان همچنان پابرجاست.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ادامه داد: تاثیرات منفی بر بخش قطعه‌سازی به‌طور مستقیم بر خودرو‌سازی کشور تاثیر می‌گذارد و ناخودآگاه بازار خودرو تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد چرا که این دو صنعت در کنار هم هستند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟