مراقب تبلیغات فروش وام فوری بدون سپرده باشید

رئیس پلیس فتا بوشهر از شهروندان خواست ، مراقب کلاهبرداران سایبری که در قالب فروش وام فوری بدون سپرده و سند و ضامن که در سایتها و وبلاگها آگهی نموده اند باشند.

به گزارش ریسک نیوز، سرهنگ پورسعید گفت:  فرد کلاهبردار در تماس با مالباخته و متقاضیان وام اعلام که درخواست وام شما پذیرفته و به روش‌های مختلف و با استفاده از جملات اغوا کننده قربانی را متقاعد و اطمینان وی را جلب می‌ نمایند.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان  بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از شگردها و تأکیدهای کلاهبردار برای متقاعد کردن قربانی استفاده از چندین کارت عابر بانک خواهد بود.

 

سرهنگ پورسعید تأکید کرد: مجرمین فضای سایبر با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی به منظور فروش وام فوری بدون سپرده ، سند ، ضامن و با عناوین مختلف و استفاده از الفاظ فریبنده اغفال کننده از وی درخواست واریز مبلغی به عنوان هزینه کارمزد بانکی می نمایند که با واریز مبلغ مذکور به شماره حساب اعلامی از سوی مجرمین ارتباط تلفنی بعد از آن قطع و به هیچ  وجه جوابگوی تلفن شما نمی شوند.

 

رئیس پلیس فتا انتظامی استان در این خصوص به  شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به تماس‌های مشکوک و یا پیامک‌هایی که در این قالب دریافت می‌کنند اعتماد نکرده و جوابگوی آنها نباشند.

 

وی تاکید کرد: بهترین حالت این است که تماس مشکوک قطع و پیامک دریافتی حذف شود چون تجربه ثابت کرده که همواره اینگونه تماس ها و پیام‌ها کلاهبرداری می باشد.

 

سرهنگ  پورسعید اضافه کرد:  نیازی به اعلام اطلاعات بانکی مانند شماره حساب و کد ccv2 و رمز دوم یا حضور شما پای عابر بانک نمی باشد و فقط کافی است شماره 16 رقمی یا 19 رقمی روی کارت بانکی شما اعلام شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟