خاتمی به صادق خرازی تذکر داد

محمد خاتمی به دلیل صحبت‌های اخیر صادق خرازی درباره اصلاح طلبان علاوه بر اینکه به وی تذکر داده است ظاهرا قول و قراری هم بین آنان رد و بدل شده که چنین حرف‌هایی را بیان نکند.

به گزارش ریسک نیوز،محمد خاتمی به دلیل صحبت‌های اخیر صادق خرازی درباره اصلاح طلبان علاوه بر اینکه به وی تذکر داده است ظاهرا قول و قراری هم بین آنان رد و بدل شده که چنین حرف‌هایی را بیان نکند.

از طرفی دیگر محمد خاتمی تنها به تذکر به خرازی بسنده نکرد و به لیدرهای تندروی اصلاح طلب و رسانه‌های این گروه‌ها نیز به شدت تذکر داده که به هیچ وجه به صادق خرازی حمله نکنند.

 

 

چرا محمد خاتمی به خرازی تذکر داد؟

چندی پیش بود که صادق خرازی چهره محوری حزب ندای ایرانیان که سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، طی گفتگویی با یکی از نشریات، از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام برد.

وی درباره رفتارهای برخی اصلاح‌طلبان گفته بود: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم هست که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند، من آن‌ها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزی به مردم ارائه خواهم داد.»

به دنبال این اظهارات انتقادات اصلاح طلبان به سمت وی سرازیر شد تا جایی که حتی برخی از روزنامه‌های نزدیک به اصلاح طلبان صادق خرازی برجسته‌ترین عضو موسس حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان را به شدت مورد حمله قرار داده و وی را «صادق غضنفر» خطاب کردند.

اما دامنه این تندروی‌ها گسترده‌تر شد و واکنش‌ها از معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات شروع شد و به عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات، احمد پورنجاتی، محمدعلی ابطحی هم رسید.

ابطحی در صفحه فیس‌بوک خود در این‌باره نوشت: صادق خرازی در ادامه حرف‌های شیرین! و متناقضش گفته که لیست اصلاح‌طلبانی که به دشمن‌گرا می‌دادند را در جیبش دارد. از این شیرین زدن‌ها قبلا هم در گفته‌هایشان بود.