رونمایی آقای سخنگو از اخلالگران ارزی دولت احمدی‌نژاد/ جزئیاتی از اتهامات برادران روزچنگ مدیر عامل ایستک

روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه از پرونده یکی دیگر از مفسدان اقتصادی که ریشه در دولت گذشته دارد رونمایی کرد. پرونده ای که پیشتر رسانه ها از آن به عنوان مرد ۶ میلیارد دلاری یاد می کردند.

به گزارش ریسک نیوز از جهان نیوز- روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه از پرونده یکی دیگر از مفسدان اقتصادی که ریشه در دولت گذشته دارد رونمایی کرد. پرونده ای که پیشتر رسانه ها از آن به عنوان مرد ۶ میلیارد دلاری یاد می کردند.

غلامحسین اژه ای دیروز در ارتباط با پرونده یدالله روزچنگ که در خصوص مسائل ارزی دستگیر شده بود، گفت: ۱۲ مرداد ماه اولین جلسه دادگاه این پرونده شروع شد و چهار جلسه طول کشید تا کیفرخواست آن خوانده شود.

معاون اول قوه قضائیه این را هم گفت که این پرونده دارای اوراق زیادی است و کارشناسی های مختلفی بر روی آن صورت گرفته و دادگاه آن ادامه دارد.

از رانندگی تاکسی تا دریافت وام های های میلیاردی!

پرونده ای که سخنگوی قوه قضائیه از آن پرده برداشت متعلق به برادران روزچنگ است.

پیگیری خبرنگار جهان نیوز از هویت این برادران نشان می دهد، یدالله روزچنگ متولد سال ۱۳۵۰ و یکی دیگر از برادران وی متولد ۱۳۶۴ است. آنها اهل تسنن بوده و تحصیلاتشان در حد سیکل است. شرکت‌های ایستک و زریوار مربوط به دانه‌های روغنی و مرغ متعلق به این افراد است.

یدالله روزچنگ، مدیرعامل ایستک

شاید بتوان گفت بهار زندگی برادران روز چنگ در دوره احمدی نژاد شکل گرفت؛ بهاری که زود خزان شد.

گرچه در سوابق این سه برادر شغل رانندگی تاکسی، وانت و مینی‌بوس وجود داشته است و در مریوان فعالیت می‌کردند اما با ایجاد رانتی که برخی مسؤولان دولت سابق برای آنها فراهم کردند، این افراد توانستند شش و نیم میلیارد دلار از بانک مرکزی گرفته و در ۱۵۲ محموله آنها را در دبی تبدیل به درهم و دینار کنند تا تجار ایرانی بتوانند کالاهای مورد نیاز را با نرخ ارزان از دبی خریداری کنند.

به گزارش جهان، خبرهای به دست آمده نشان می دهد، ابتدا قرار بود برادران روزچنگ از هر درهم تا ۵ ریال سود دریافت کنند اما تا ۳۳ تومان سود می‌بردند و جمعاً ۲۲ میلیارد درهم سود به جیب زدند.

شنیده ها حاکی از این است که برادران روزچنگ ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها بدون وثیقه وام گرفته‌اند و در کنار پرونده مفاسد اقتصادی اقتصادی مسائل امنیتی نیز در خصوص این سه برادر مطرح است.

پای یکی از مسؤولان ارشد دولت سابق در میان است

گفته می شود برادران روزچنگ در مواردی روزانه تا سه میلیارد تومان از رانت صرافی ارز سود می‌بردند.

به گفته یکی از مسؤولان بانک مرکزی با فشار و اصرار یکی از مسوولان ارشد دولت سابق ارزهای بانک مرکزی در اختیار برادران روز چنگ قرار می گرفت.

گفته می شود یکی از شگردهای این سه برادر برای انجام کارهایشان پیشنهاد رشوه های میلیاردی به برخی مسؤولان بوده است. آنها حتی در اقدامی پیشنهاد رشوه ۴۰ میلیاردی به یکی از قضات برجسته قوه قضائیه داده بودند که با مخالفت و برخورد شدید این قاضی معروف و به نام مواجه شدند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟