آزادی سهام‌دار عمده بیمه توسعه دال بر بی‌گناهی اش نیست

پالیزدار همچنین در خصوص آزادی سهام‌دار عمده بیمه توسعه از بازداشتگاه خاطر نشان ساخت: آزادی دال بر بی‌گناهی و عدم احراز تخلف نیست و به‌جد پیگیر تخلفات و مجازات متخفلان هستیم.

به گزارش ریسک نیوز،عباس پالیزدار درخصوص تخلفات بیمه توسعه و پرداخت نکردن خسارت‌ به زیان‌دیدگان این شرکت در گفتگو با روزنامه شرق گفت: پرونده شرکت بیمه توسعه مفتوح و در جریان رسیدگی است و به‌طور کامل با تخلفات این پرونده برخورد خواهد شد.

پالیزدار همچنین در خصوص آزادی سهام‌دار عمده بیمه توسعه از بازداشتگاه خاطر نشان ساخت: آزادی دال بر بی‌گناهی و عدم احراز تخلف نیست و به‌جد پیگیر تخلفات و مجازات متخفلان هستیم.

این گزارش می افزاید: سال 92 بیمه مرکزی گزارشی ازسطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه منتشرکرد. شرکت‌ها در پنج سطح رتبه‌بندی شدند و شرکت بیمه توسعه به همراه دو شرکت دیگر در رتبه چهار قرارگرفت. طبق گفته بیمه مرکزی، سطح توانگری چهار به این معنا بود که این شرکت‌ها در ایفای تعهدات خود با مشکل روبه‌رو بوده و باید ظرف مهلت حداکثر یک‌سال نسبت به ترمیم و تقویت وضعیت مالی، افزایش سرمایه و انجام اصلاحات مشخصی شامل «کاهش هزینه‌ها، اصلاح روش‌های محاسبه حق بیمه‌ها، تغییر اعضای هیات‌مدیره» و همچنین برنامه ترمیم و تقویت مالی‌ خود، اقدامات لازم را پس از تایید بیمه مرکزی اجرا کنند.

هنوز این مهلت یک ساله به پایان نرسید بود که در بیست و چهارمین روز دی‌ماه سال 92، شورای‌عالی بیمه در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ بیمه در کشور، پروانه صدور رشته شخص ثالث شرکت بیمه توسعه را تعلیق و تکالیفی را در راستای ایفای تعهداتش به این شرکت ابلاغ کرد.

این تکالیف شامل مواردی همچون «تامین منابع لازم از محل سپرده‌های بانکی و فروش سهام برای پرداخت خسارات زیان دیدگان، پرداخت عوارض قانونی مانند سهم صندوق تامین خسارت‌های بدنی، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، پرداخت خسارات جانی معوق بیمه‌گذارانی که پرونده‌های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده» اعلام شد.

بیمه مرکزی در اسفند 92  گزارش اقدامات بیمه توسعه در یک ماه گذشته را به شورای‌عالی بیمه تقدیم کرد و در این گزارش نوشت: «بیمه توسعه مصوبه بهمن‌ماه شورای‌عالی بیمه را اجرا نکرده است.»

شورای‌عالی بیمه نیز بر اساس همین گزارش در خردادماه سال 93  ضمن تمدید تعلیق پروانه فعالیت بیمه توسعه در بیمه شخص ثالث، پروانه فعالیت این شرکت در بیمه‌های عمر را نیز تعلیق کرد. 

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران میزان خسارات معوق بیمه توسعه را 150 میلیارد تومان بابت 14 تا 17 هزار پرونده اعلام کرد و درباره میزان و نحوه پرداخت خسارت‌های شرکت بیمه توسعه گفت: «نگرانی عمده ما درباره یک میلیون بیمه‌نامه شخص ثالثی است که در سال 91 از سوی این شرکت صادر شده است. »

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟