نرخ حق بیمه اتومبیل در آمریکا میخ کوب شد

کاهش نرخ فرآورده های سوختی در آمریکا، نرخ حق بیمه اتومبیل در ایالت های مختلف این کشور را با جهش ناگهانی مواجه می کند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از لایو اینشورنس،، کاهش قیمت بنزین ممکن است بر هزینه بیمه اتومبیل شهروندان آمریکایی بیافزاید. اوایل سال جاری میلادی تحلیل گران پیش بینی کردند که حدود 75 میلیارد دلار تا پایان سال جاری میلادی به دلیل کاهش نرخ بنزین در آمریکا صرفه جویی می شود.

در این گزارش آمده است که رانندگان در سرتاسر این کشور به طور کل یک میلیارد دلار تنها در هفته منتهی به روز جهانی کارگر پس انداز کردند که اصلی ترین دلیل آن، کاهش و ارزان شدن نرخ فرآورده‌های سوختی است. به طور میانگین هر گالن نسبت به سال گذشته یک دلار ارزان تر شده است.

تحلیلگران بر این باورند، اما این کاهش قیمت تاثیری بر نرخ حق بیمه ها نخواهد داشت. برخی از تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تناسبی بین ارزان شدن قیمت بنزین و روان شدن ترافیک وجود دارد؛ زمانی که قیمت فرآورده های سوختی کاهش می یابد، افراد بیشتری شروع به رانندگی می کنند. در برخی از موارد با این کاهش، میزان تصادف ها افزایش می یابد و در موارد بسیاری بر تعداد مرگ و میرها نیز افزوده می شود و این برای شرکت های بیمه اتومبیل به معنای بالارفتن هزینه هاست.

در چنین شرایطی آنان برای پوشش خسارت ها بیشتر به افزایش نرخ های خود تمایل دارند. در این میان می توان به بیمه گرانی مانند "جیکو" و "آل استیت" اشاره کرد که خبر از تغییر ناگهانی نرخ های خود داده اند. شرکت آل استیت در نظر دارد بر میزان حق بیمه خود چهار درصد بیافزاید و تاکید دارد که افزایش ریسک ها و تناوب خسارت ها از دلایل اصلی این تغییر قیمت است.

در این گزارش تاکید شده است که با افزایش نرخ حق بیمه ها، شرکت ها مدیریت بهتری خواهند داشت چرا که در بازار معینی سرمایه گذاری می کنند. 

داشتن سابقه‌ رانندگی تأثیر به سزایی در کم کردن هزینه‌ ماهیانه بیمه اتومبیل در آمریکا دارد. هزینه ‌ای که برای بیمه اتومبیل در این کشور پرداخته می شود، شاید به صد‌ها دلار برسد و این موضوع به مدل اتومبیل، شرکت بیمه و بیمه نامه‌ ای که خریداری می‌ شود، بستگی دارد.

در تحقیقی که بین ایالت های "ویسکونزین"، "کارولینای جنوبی"، "آرکانزانس"، "می سی سی پی"، "جورجیا"، "واشنگتن"، "اورگان"، "کولارادو" و "اوهایو" انجام شد نشان می دهد که بین ارزان ترین حق بیمه (واشنگتن) و گران ترین حق بیمه (ویسکونزین) اختلاف 369 دلاری وجود دارد.

ایالت های "تگزاس" و "فلوریدا" نیز جزو ایالت های هستند که گران ترین بیمه ها در آنان به فروش می رسد. ایالت های مانند نیویورک (1.245 دلار) و کالیفرنیا (1.068) که جزو پرجمعیت ترین ایالت ها نیز هستند، نیز میزان حق بیمه سالانه بالایی را به خود اختصاص داده اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟