رسانه ملی در مقابل صنعت بیمه، شمشیر را از رو بست / صنعت بیمه علیه رسانه ملی اعلام جرم می‌کند؟

در حالی که صنعت بیمه کشور به سختی تلاش می‌کند ضریب نفوذ خود را در میان مشتریان بالقوه افزایش دهد، رسانه ملی در مقابل این صنعت بزرگ و مهم، شمشیر را از رو بسته است.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل از پایگاه خبری بانک و بیمه،‌ بعید است کسی به یاد داشته باشد که به جز رئیس کل بیمه مرکزی در دوره کنونی و دروه‌های قبل، کسی از مدیران صنعت بیمه در رسانه ملی ظاهر شده باشند. در موارد معدود هم، احتمالا این حضور به دلایلی غیر از ترویج اصل فرهنگ بیمه بوده است!

در سیل تبلیغات تلویزیونی هم اثری از شرکت‌های بیمه دیده نمی‌شود. شاید هزینه تبلیغات تلویزیونی آن قدر زیاد است که هیچ شرکتی جرات نمی‌کند سمت آن برود.

اما طی چند وقت اخیر ضد تبلیغ‌های بسیار مناسبی از سوی سیمای جمهوری اسلامی ایران برای صنعت بیمه منتشر شده است. مهمترین آن را در جریان مشکلات بیمه توسعه می‌شد دید. در دوره‌ای خاص تقریبا هر هفته یکی از آیتم‌های بخش‌های خبری پربیننده تلویزیون، به مشکل بیمه توسعه و تجمع مردم علیه آن مربوط بود.

یکی دیگر از کلیدواژه‌های سیما علیه صنعت بیمه، بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌هاست. در حالی که عموم مردم با سیاه نمایی سیما تصور می‌کنند شرکت‌های بیمه به بیمارستان‌ها بدهکارند، اما واقعیت این است که بیش از ۸۰ درصد بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها مربوط به بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح است.

یکی از تازه‌ترین شاهکارهای تلویزیون علیه صنعت بیمه، نشان دادن ساختمانی مربوط به بیمه ایران و البته فیش حقوقی مدیرعامل سابق این شرکت بود. پس از این که رئیس کل بیمه مرکزی، رسانه ملی را به دلیل این که «با بی تقوایی، عملکرد مدیران پر تلاش و پاکدست نظام را به ناحق زیر سئوال برد» مورد انتقاد قرار داد، مدیرعامل پیشین بیمه ایران نیز به آن گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ این طور واکنش نشان داد.

«اینجانب به عنوان یک رزمنده در دوران دفاع مقدس و یکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) در رشته معارف اسلامی و مدیریت مالی با بیش از ۲۴ سال سابقه تحصیل و کار مرتبط در حوزه های سرمایه گذاری و بیمه در طی بیست ماه مدت خدمت خود در شرکت معظم بیمه ایران نهایت سعی و تلاش خود را در کنار کارکنان شرکت بیمه ایران انجام دادم تا در جهت منافع شرکت و رضایت خداوند متعال باشد وضمن ابراز امیدواری نسبت به رسیدگی به اتفاقات دو ماهه اخیر شرکت توسط مقامات ذی صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد راسخ به تظلم خواهی و اجرای عدالت در دادگاه عدل الهی دارم و همه بانیان و عوامل هجمه‌های اخیر در رابطه با انتشار اطلاعات ناقص و مغرضانه و افشای اطلاعات دولتی در سایت ها و به ویژه صدا و سیما که متاسفانه با اقدامات ناعادلانه خود خوراک خبری رسانه های بیگانه و ضد انقلاب را نیز فراهم ساختند، همه آنها را به قضاوت و عدالت حق تعالی می‌سپارم.»

اهالی رسانه به یاد دارند که چند سال پیش با خبرنگاری به جرم انتشار فیش حقوقی یکی از نمایندگان مجلس، چگونه برخورد شد و او را تا فرار از کشور و پیوستن به رسانه‌های بیگانه سوق داد. حال چگونه است که خبرنگار سیما با اقدامی دقیقا مشابه آن، نه تنها مصون از هر گونه برخورد است، بلکه بار دیگر تغییر مدیرعامل شرکت بیمه ایران را با انتشار گزارش پیشین خود مرتبط می‌کند؟

آیا واقعا صنعت بیمه کشور در مقابل اقدام چنین خبرنگاری این قدر بی‌دفاع است؟ آیا وقت آن نرسیده که نسبت به هجمه‌های عجیب و غریب رسانه ملی علیه صنعت بیمه کشور واکنشی را شاهد باشیم؟

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟