صورت های مالی صندوق خسارات بدنی بدون بند شرط تصویب شد/ رشد ۶۱ درصدی وصول مطالبات صندوق

مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق خسارت های بدنی منتهی به پایان سال مالی ۹۳ برگزار و صورت های مالی این صندوق بدون هیچگونه بند شرطی مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

به گزارش ریسک نیوز،مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به پایان سال مالی 1393 این صندوق با حضور محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر اقتصاد و به عنوان رییس مجمع،  محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ، رشید اصلانی مدیر کل دفتر بودجه و امور مجامع وزارت صنعت ، غلامرضا سعیدی نماینده وزارت دادگستری ، علیزاده نماینده وزارت کار و علی جباری مدیرعامل صندوق برگزار و صورت های مالی بررسی و تصویب شد.

 

بر اساس این گزارش ، مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی در ابتدای گزارش خود به مجمع ضمن اشاره به وظایف و تاریخچه تشکیل صندوق،  به تشریح فعالیت های سال 93 این نهاد عمومی پرداخته  و اظهار داشت: در مباحث تامین منابع مالی با توجه به اصلاحاتی که در سال 1378 در قانون شخص ثالث انجام شد ، تلاش نمودیم سال گذشته به شناسایی و وصول این منابع اقدام کنیم. همچنین در یک کار مطالعاتی ، نظرات اصلاحی و پیشنهادی صندوق را به کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی منعکس کردیم تا در اصلاح قانون شخص ثالث در صورت موافقت و تصویب اعمال گردد.

 

جباری در بخشی از  گزارش خود به مجمع از وصول درآمدهای قانونی صندوق خبر داد و افزود:  در سال 93 نسبت به سال 92 با رشد 61 درصدی در بخش وصول مطالبات روبرو بوده ایم. .

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی در ادامه ارائه گزارش خود به مجمع گفت: در سال 93 وصول درآمدهای صندوق از محل 20درصد جرایم رانندگی نسبت به وصولی سالهای 87 تا 92 ، 100درصد افزایش داشته است که این مهم در تاریخ عملکرد صندوق رکورد بی نظیری می باشد.

جباری در ادامه از تدوین و تعریف استراژی هشت گانه صندوق بعنوان نقشه راه این نهاد خبر داده و افزود: برای تبدیل این نهاد عمومی به نهادی پویا و اقتصادی تعریف جدیدی از سازمان ارائه و به سرمایه انسانی صندوق توجه شده است.

همچنین این گزارش می افزاید : محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر اقتصاد و دارایی با تقدیر از عملکرد صندوق خسارات بدنی اظهار داشت: با توجه به حجم عملیات مالی و پیچیدگی های اجرایی این صندوق و گردش مالی چند هزار میلیاردی ، به نحوی شفافیت و سلامت مالی و اداری در این مجموعه اجرا گردیده است که گزارش حسابرسی مطلوب و بدون بند شرط بوده است.

محمد ابراهیم امین ، رییس کل بیمه مرکزی نیز در این مجمع ، ضمن تقدیر از فعالیت های صندوق ، وصول 5 درصد از شرکت های بیمه را در حالی که صنعت بیمه با مشکلات نقدینگی روبرو است ارزشمند دانسته و افزود: خوشبختانه صندوق توانسته است بصورت مدیریت شده 5 درصد قانونی سهم صندوق از بیمه شخص ثالث را از شرکت های بیمه دریافت کند.

در ادامه مجمع عمومی صندوق تامین خسارت بدنی ، نماینده سازمان حسابرسی بعنوان مرجع رسمی و قانونی حسابرسی مالی صندوق با ارائه گزارش خود ، صورت های مالی صندوق تامین خسارت بدنی کشور منتهی به پایان سال مالی 1393 از جنبه های حسابداری و قانونی را بدون هیچگونه بند شرطی مورد تایید و تصویب قرار داد

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟