خبرنگار ورزشی سرنخ جدید از فاجعه منا فاش کرد

اگر پدر، مادر یا دوست و فامیل درجه اولی در حج امسال دارید به آنها بگویید زیاد در جاهای شلوغ و پر تردد رفت و آمد نکنند!

به گزارش ریسک نیوز به نقل از جام نیوز،روزنامه نود سرنخ جدیدی از فاجعه منا رو کرده است. گویا یک یهودی در آمریکا در گفتگو با روزنامه نگار ایرانی از این رویداد پرده برداری کرده است. این مطلب را به قلم کامران احمدپور در ادامه می خوانید:

ما یک رسانه ورزشی هستیم و نه سیاسی و شاید پرداختن به موضوعاتی نظیر فاجعه چند روز پیش منا خیلی به ما مرتبط نباشد اما به دو دلیل باید در اینجا به آن بپردازیم؛ اول اینکه جمع زیادی از هموطنان ما در این تراژدی جان باختند و یا دچار مصدومیت شدند و البته تعداد زیادی نیز هنوز مفقود هستند و هیچ نشانی از آنها نیست و به عنوان یک رسانه ایرانی حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم ابراز همدردی با خانواده آسیب دیدگان و قربانیان این فاجعه است.

از طرف دیگر اتفاقی که در حدود 40 روز پیش برای یکی از همکاران ما در دالاس آمریکا رخ داد، ما را موظف می کند به این که پرده از دیالوگ و گفتگوی همکارمان با یک یهودی مقیم آمریکا برداریم.

آیا حادثه منا محصول سهل انگاری و بی کفایتی مقامات عربستانی در مدیریت حج ابراهیمی است یا بیشتر از آن حاجیان مقصر هستند و اگر در آن روز بیشتر بردباری به خرج می دادند و همدیگر را هل نمی دادند هرگز آن اتفاق رخ نمی داد؟

آیا در پشت پرده این اتفاق و کشتار هولناک توطئه ای بر علیه حجاج بعضی از کشورها به خصوص ایران وجود دارد یا اینکه جنگ قدرت در عربستان این حادثه شوم و دردناک را رقم زد؟ شاید هم موضوع خیلی پیچیده تر از این باشد حداقل خاطره دوست و همکار ما علیرضا وفایی به این فرضیه قوت بیشتری می دهد.

وفایی که حدود 40 روز پیش در آمریکا بود، پرده از یک خاطره و دیالوگی برمی دارد که حداقل به عنوان یک سرنخ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. او گفت: «در دالاس آمریکا در جمع دوستان قدیمی که اکثراً فوتبالی هستند نشسته بودیم. صحبت از همه جا شد از جمله حج و موسم آن که ناگهان یکی از حضار که از دوستان دوستانم بود و با آنها فوتبال بازی می کرد چیزی گفت که آن موقع زیاد به آن توجه نکردم اما حالا مثل زنگ در گوشم می پیچد: اگر پدر، مادر یا دوست و فامیل درجه اولی در حج امسال دارید به آنها بگویید زیاد در جاهای شلوغ و پر تردد رفت و آمد نکنند!»

اگر من جای علیرضا وفایی بودم به واسطه کنجکاوی ذاتی و شم خبرنگاری حتماً از آن مرد یهودی عرقچین بر سر می پرسیدم چرا و ده ها چرا و سئوال و جواب دیگر اما وفایی قصه ما بی تفاوت از کنار آن گذشت چرا که هیچ قوم و خویش و رفیق دست اولی در حج امسال نداشت.

آیا حوادث خونین حج امسال می تواند همانند 11 سپتامبر و … سازماندهی شده و از قبل برنامه ریزی شده باشد؟

من که می گویم حتی خود عربستان نیز می تواند قربانی این فاجعه تلخ باشد. من می گویم این روزها حتی باید در فحش دادن و لعن و نفرین سعودی ها و انگشت اتهام را به سوی آنها نشانه گرفتن هم احتیاط کنیم چرا که امروز دشمن مسلمانان جنگ های صلیبی را با نقش آفرینی خود مسلمانان طراحی می کند. باید به شدت مراقب وحدت بین مسلمانان و شیعه و سنی هم بود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟