بیل کلینتون مسبب توافق هسته ای ایران شد!

بیل کلینتون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با رد انتقادات درباره «کارنامه ضعیف هیلاری کلینتون در وزارت خارجه» گفت او بود که با تلاشهایش سبب اعمال تحریم‌ها و در نهایت ممکن شدن توافق هسته‌ای ایران شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در دفاع از کارنامه همسرش به عنوان وزیر خارجه اول دولت باراک اوباما، گفت که او بود که با تلاش‌هایش مقدمات تحریم‌‎ها علیه ایران و همراه شدن روسیه و چین در قبال مذاکرات هسته‌ای را فراهم کرد.

طبق گزارش پایگاه هیل، بیل کلینتون روز سه شنبه در اظهاراتی به دفاع از عملکرد همسرش و رد انتقادات درباره کارنامه او به عنوان وزیر خارجه سابق آمریکا پرداخت.

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس نظرسنجی‌ها از دیگر رقبای خود پیشتاز است، دوشنبه هفته جاری در مصاحبه با سی‌ان‌ان، کارنامه کاری هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه آمریکا را بسیار ضعیف خواند.

وی گفته بود: «وقتی شما به آنچه در جهان در حال اتفاق است نگاه می‌کنید، وقتی شما به آنچه هیلاری به عنوان وزیر خارجه انجام داد، نگاه کنید می‌بینید که شاید او بدترین و فاجعه‌ترین وزیر خارجه تاریخ(آمریکا) باشد».

بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ضمن رد انتقادات نامزد پیشتاز جمهوریخواهان از هیلاری کلینتون، اظهارات دونالد ترامپ را «عاری از حقیقت» و غیرواقعی خواند.

رئیس‌جمهور اسبق دموکرات با بیان آنکه همسرش نقش مهمی در اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران داشت، مدعی شد که تلاشهای او و همراه کردن روسیه و چین در قبال برنامه هسته‌ای ایران در نهایت توافق هسته‌ای اخیر را ممکن کرد.

بیل کلینتون گفت: «حتی جمهوریخواهان هم اقرار می‌کنند که تحریمهای ایران به خوبی انجام شد و این یک دستاورد بزرگ بود که روسیه و چین را به امضای این تحریم‌ها و اجرای آن بکشانیم. او(هیلاری کلینتون) این کار را کرد و این توافق هسته‌ای را ممکن کرد. حتی آنهایی که توافق ایران را دوست ندارند، تحریم‌ها را دوست دارند».

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟