مجلس نحوه هزینه کرد مبالغ دریافتی وزارت بهداشت از بیمه ها را پیگیری می کند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مشکلات فرا روی صنعت بیمه کشور از جمله روند کند بررسی و تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: قطعا قانون قبلی بیمه شخص ثالث ایراداتی داشته که قانونگذار اقدام به اصلاح آن نموده است.

به گزارش ریسک نیوز از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، رسول خضری گفت: کمیسیون اقتصادی باید بحث بیمه شخص ثالث را با جدیت پیگیری نماید؛ چرا که مشکلات بیمه شخص ثالث در قانون جدید برطرف خواهد شد. لذا ضروری است تا قانون جدید شخص ثالث هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی در ادامه به10 درصد مبلغ دریافتی وزارت بهداشت از بیمه اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت باید از این مبلغ دریافتی جهت فرهنگ سازی و پیشگیری از حوادث ناخوشایند در حوزه بهداشت و سلامت سرمایه گذاری کند. لذا این امر  هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری تلقی می شود. در کنار این سرمایه گذاری ها، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز باید به بررسی نحوه هزینه کرد مبالغ دریافتی وزارت بهداشت از بیمه بپردازند که مشخص شود آیا مبالغ دریافتی در جای مناسب هزینه شده است یا خیر.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: برای دستگاه های نظارتی باید محرز شود که ده درصد مبالغ دریافتی وزارت بهداشت از بیمه ها صرف حوادث ترافیکی شده است.

بنده نیز علاقه مند به پیگیری این موضوع هستم و در نظر دارم با تهیه نامه ای از کمیسیون بهداشت که به امضای اعضای آن رسیده باشد، نسبت به نحوه هزینه کرد مبالغ دریافتی وزارت بهداشت از بیمه ها پیگیری لازم را به عمل آورم.

دکتر خضری در پایان تصریح کرد: ما هر دو موضوع فوق را از طریق کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟