افشای اطلاعات مشتریان در فضای مجازی با راه اندازی “اولین سایت استعلام بدهکاران نمایندگان بیمه”

چندی است که در شبکه های اجتماعی خبری تحت عنوان “ایجاد سیستم استعلامی نمایندگان بیمه ” مشاهده می شود که از قرار معلوم برای شناسایی بدهکاران بیمه ای راه اندازی شده است . / فارغ از صحت یا سقم این سامانه ، گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی به مدد افزایش گوشی های هوشمند از یک سو و رشد شبکه فروش در صنعت بیمه از سوی دیگر، نظارت دقیق تر شرکت های بیمه و نهاد ناظر را می طلبد.

به گزارش خبرنگار ریسک نیوز،اگر چه که در حال حاضر بیشتر از 80 درصد پرتفوی صنعت بیمه از طریق نمایندگان به عنوان بخش اثرگذار شبکه فروش حاصل می شود و با توجه به آمار اعلامی بیمه مرکزی مبنی بر رشد شبکه فروش و خدمات رسانی، اعم از شعب، نمایندگی ها، کارگزاری ها و ارزیابان خسارت اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد نحوه نظارت و هدایت این شبکه است . چه بسا در موقعیت فعلی که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در نحوه بازار یابی و فعالیت نمایندگان ایفا می کنند ،اهمیت مقوله نظارت پررنگ تر می شود.

چندی است که در شبکه های اجتماعی خبری تحت عنوان "ایجاد سیستم استعلامی نمایندگان بیمه " مشاهده می شود که از قرار معلوم برای شناسایی بدهکاران بیمه ای راه اندازی شده است.

د رمتن این خبر آمده است :" از آنجایی که اکثر قریب به اتفاق نمایندگان بیمه در سراسر کشور با مقوله بدهکاران بیمه ای مواجه هستند برای اولین بار در کشور سایت ایران استعلام با مشارکت www.bimeplus.com و همکاری جمعی از نمایندگان بیمه شرکت های مختلف یک سیستم استعلامی را در اختیار نمایندگان بیمه قرار می دهد که با آن بتوانند اطلاعات افرادی که از قبل بدهی داشته را در پنل اختصاصی خود درج نموده تا سایر همکاران با استعلام کدملی مراجعه کنندگان بتوانند این اشخاص راشناسایی و در صورت احساس مسئولیت نسبت به مطالبه آن و واریز وجه همکاران خود اقدام نموده ویا از قرارگرفتن در دام اینگونه افراد آگاهی یابند. شما می توانید جهت عضویت به http://iranestelam.ir مراجعه نمائید."

اما فارغ از اینکه این سامانه استعلامی در خبر مذکور چه میزان واقعیت داشته باشد ،با توجه به اینکه با کلیک بر روی لینک عضویت صفحه مورد نظر باز نمی شود ، باید گفت اساسا افشای اطلاعات مشتریان به غیر از مواردی که در قانون و ان هم توسط مراجع ذیربط و یا موسساتی که دارای مجوز باشند ، بر خلاف قانون بوده زیرا افشای اطلاعات مشتریان در فضای مجازی جرم محسوب می شود از سوی دیگر این عمل به نوعی مصداق مشتری ربایی و قرار گرفتن اطلاعات بیمه گذاران در اختیار یک گروه خاص محسوب می شود.

از سوی دیگر با وجود سامانه سنهاب که به عنوان سامانه متمرکز هدایت و نظارت بیمه گری محسوب می شود که خودبخود می تواند به مرور با ارتقا نرم  افزاری به نوعی به اعتبار سنجی مشتریان بیمه ای نیز بپردازد ، پیاده سازی سایت هایی ازین دست عملا کنترل نظارتی را از شرکت های بیمه و نهاد ناظر خارج می کند.

به گزارش ریسک نیوز همانطور که عنوان شد ، فارغ از صحت یا سقم این سامانه ، گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی به مدد افزایش گوشی های هوشمند از یک سو و رشد شبکه فروش در صنعت بیمه از سوی دیگر نظارت دقیق تر شرکت های بیمه و نهاد ناظر را می طلبد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟