توافق ۲۰۰ میلیون دلاری دویچه بانک برای بستن پرونده نقض تحریم‌ها

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد دویچه بانک آلمان برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورهای آمریکایی درباره نقض تحریمهای این کشور، به توافقی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با دپارتمان خدمات مالی نیویورک و بانک مرکزی آمریکا نزیک شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا، منابع آگاه اظهار کرده اند این توافق احتمالا تا هفته آینده نهایی خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود دویچه بانک به توافق برای پرداخت حداقل 200 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات مربوط به همکاری با کشورهایی مانند ایران و سوریه نزدیک شده است.

این تحقیقات که در راس آن دپارتمان خدمات مالی نیویورک و بانک مرکزی آمریکا قرار داشتند، به احتمال نقض قوانین تحریمهای آمریکا متمرکز شده بود.

بزرگترین بانک آلمان در سه سال گذشته حدود 9 میلیون یورو (9.8 میلیون دلار) جریمه برای فیصله دادن به تحقیقات آمریکایی و اروپایی پرداخت کرده است.

مدیرعامل جدید دویچه بانک هشدار داده است گردش مالی این بانک به دلیل هزینه های حقوقی سنگین، در معرض تهدید قرار گرفته است.

بانک فرانسوی "کردیت اگریکول" فرانسه هم اخیرا موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورهای آمریکایی از نقض تحریمهای وضع شده علیه ایران،‌ سودان و کشورهای دیگر، 787 میلیون دلار پرداخت کند. بانکهای بین المللی اروپایی در سالهای اخیر به دلیل نقض تحریمها مجموعا 14 میلیارد دلار جریمه شده اند.

بانکهای دیگری که در ارتباط با نقض تحریمها به توافق رسیده اند شامل کومرس بانک آلمان، بانک آی ان جی مستقر در آمستردام، بارکلیز و کردیت سوییس بوده اند.

بانک استاندارد چارترد 667 میلیون دلار جریمه در سال 2012 و 300 میلیون دلار دیگر در سال گذشته به آمریکا پرداخت کرد و همچنان در ارتباط با نقض تحریمهای ایران تحت تحقیقات قرار دارد.

بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" سال گذشته 8.9 میلیارد دلار جریمه پرداخت کرد و ناچار شد اتهامات کیفری در ارتباط با نقض تحریمها را گردن بگیرد. این بانک همچنین به مدت یک سال از انجام برخی از مبادلات به دلار آمریکا محروم شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  8