طرح قانون جدید شخص ثالث به صحن می رود + فایل pdf کلیات قانون جدید شخص ثالث

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گلپایگان در مجلس خبر داد: با موافقت نمایندگان ، طرح قانون جدید بیمه شخص ثالث فردا برای بررسی در صحن علنی مجلس مطرح می شود./سرانجام انتظار چند ساله برای بررسی و تصویب قانون جدید شخص ثالث در مجلس به پایان رسید.

به گزارش ریسک نیوز،سر انجام پس تمدید دوره پنج ساله قانون فعلی شخص ثالث و تمدید مجدد آن برای سال 94  با 136 رای موافق نمایندگان ، بررسی طرح جدید این قانون فردا در صحن علنی مجلس آغاز می شود.

در این راستا سید محمدحسین میرمحمدی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فردا قانون جدید شخص ثالث برای بررسی و تصویب نهایی به صحن علنی خواهد آمد.

وی افزود: قوانین دیگری جهت تصویب در صحن علنی پیش از قانون جدید شخص ثالث قرار داشتند که با مساعدت و یاری نمایندگان محترم مجلس و تلاش آنان در جهت برطرف نمودن دغدغه های مردم، قانون شخص ثالث بدون نوبت در دستور کار مجلس قرار گرفت تا با تصویب نهایی این قانون، گامی بلند در راستای برطرف نمودن مشکلات قانون قبلی برداشته شده و نهایتا منجر به رضایتمندی و رفاه بیشتر هموطنان گردد.

وی اظهار امیدواری کرد : تصویب قانون جدید شخص ثالث سرآغاز تحولی عظیم در صنعت بیمه کشور باشد.

در این راستا مرور کلیات این قانون نشان می دهد ، اید یکی از حساس ترین مفاد آن ماده 4 باد به طوریکه درماده 4پیش نویس قانون جدید عبارت مکلف  به شرکت بیمه ایران  تسری داده شده و در مورد سایر شرکت های بیمه خصوصی عبارت مجاز و دارای مجوز صدور رشته شخص ثالث  از بیمه مرکزی ج.ا.ا  جایگزین شده است و این مسئولیت مدنی را به شرکت بیمه ایران سپرده اند و شرکت های بیمه  دیگر  درخصوص صدور بیمه شخص ثالث مجاز خواهند بود و تنها در صورت داشتن مجوز از بیمه مرکزی می توانند نسبت به صدور این نوع بیمه نامه اقدام کنند.

البته در این راستا سندیکای بیمه گران طی نامه ای به لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی به ارایه پیشنهاداتی بر بهبود هرچه بیشتر قانون جدید اهتمام ورزید به گونه ای که در این نامه اشاره شده با استناد به ماده 4 پیش نویس قانون بیمه شخص ثالث مبنی بر اینکه تنها بیمه ایران مکلف به انعقاد شخص ثالث است واجبار سایر شرکت های بیمه برداشته می شود ، پیشنهاد سندیکا ، حذف تکلیف بیمه ایران  به انعقاد قرار داد شخص ثالث و اختیاری کردن برای سایر شرکت های بیمه است چرا که این ماده با سیاست ها و قانون اصل 44 مغایرت دارد که یا سبب تضعیف بیمه ایران به دلیل افزایش تعهدات این رشته بیمه ای می شود و یا سبب افزایش سهم بیمه ایران در بازار به دلیل افزایش پرتفوی ثالث و تضعیف سایر شرکت های بیمه می شود زیرا این امر مراجعه بیشتر آحاد جامعه به شرکت بیمه ایران برای خرید سایر بیمه نامه ها را سبب می گردد.

البته افزایش سهم صندوق خسارات بدنی به 8 درصد نیز از موارد انتقادی سندیکای بیمه گران بوده که طی نامه مذکور بدان اشاره شده است.

پایگاه خبری ریسک نیوز با توجه به رای موافق نمایندگان مبنی بر بررسی طرح قانون جدید بیمه شخص ثالث که از فردا در صحن مجلس آغاز می شود ، دریافت فایلاین قانون را منتشر می کند.

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟