برگزاری کنفرانس ملی بحران با رویکرد مقاوم سازی و بیمه دربحران های شهری

نمایشگاه طرح های جدید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای پیش بینی سیل یا زلزله و طرح هایی برای ایجاد ارتباط بین بیمه ها و ارگان های دست اندرکار حوادث غیر مترقبه ارایه خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،و به نقل از ایرنا، دبیرعلمی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران گفت: سومین کنفرانس مدیریت بحران 24 و 25 آبان ماه جاری با رویکرد توجه به اهمیت مقاوم سازی و بیمه در بحران های شهری و روستایی، در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

روابط عمومی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران اعلام کرد:غلامرضا قدرتی امیری با بیان اینکه در این کنفرانس آخرین دستاوردهای دنیا درموضوعات سیل، زلزله، آفات کشاورزی، سنگ ریزش، ریزگردها و تغییرات اقلیمی بین محققین، دانشگاهیان و مدیران به اشتراک گذاشته میشود و به تصمیم گیران کشوری برای برنامه ریزی ها به ویژه در مورد بودجه کمک کند.

قدرتی اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود از طریق این کنفرانس مقاوم سازی سازه ها و محصولات کشاورزی را طوری طراحی کنیم که درهنگام بروز حوادث کمترین آسیب را داشته باشیم و از طریق بیمه ها بتوانیم خسارات وارده را جبران کنیم.

وی گفت: به همین دلیل بیست و هشت کارگاه آموزشی با موضوعاتی متناسب با وظایف چهارده کارگروه وزارتخانه های کشور، نیرو، مخابرات، آموزش عالی، بهداشت و آموزش و پرورش در این کنفرانس برگزار می شود.

دبیرعلمی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران هدف از برگزاری این کارگاه ها را ایجاد هماهنگی بین این کارگروه ها به منظور به حداقل رساندن خسارات درهنگام وقوع حوادث طبیعی عنوان کرد.

قدرتی همچنین به برگزاری نمایشگاهی درحاشیه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه سیستم های های تک، سیستم های الکترونیکی، پیش نشانگرها برای پیش بینی حوادث و دستگاه های کمک کننده درهنگام حوادث ارایه می شود.

به گفته وی، در این نمایشگاه طرح های جدید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای پیش بینی سیل یا زلزله و طرح هایی برای ایجاد ارتباط بین بیمه ها و ارگان های دست اندرکار حوادث غیر مترقبه ارایه خواهد شد.

دبیرعلمی این کنفرانس همچنین از رونمایی از سامانه نرم افزاری پیش یابی برای سیل در این کنفرانس خبرداد و افزود: از طریق این سامانه می توان محل وقوع سیل را شناسایی و هشدارهای لازم را به مردم اعلام کرد و سازمان مدیریت بحران بتواند درسریع ترین زمان ممکن کمک های لازم را ارایه کند و میزان خسارات مالی و جانی را به حداقل برساند.

وی رونمایی از طرح هشدار سریع را از دیگر برنامه های این کنفرانس دانست و گفت: اطلاع یابی حتی در حد چند ثانیه از وقوع زلزله نیز می تواند به مردم هشدار دهد تا خود را به نزدیک ترین مکان امن مانند زیرمیز یا کنار ستون ها برسانند.

قدرتی گفت: طرح کنسرسیوم یا تجمیع بین بیمه ها به منظور تقسیم کار بین بیمه ها برای ارایه خدمات بهینه به مردم در هنگام بروز حوادث طبیعی نیز ارایه خواهد شد.

دبیرعلمی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران از حضور معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه این کنفرانس خبر داد و افزود: وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، محققان دانشگاهی و مراکز پژوهشی در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟