خسارت های بیمه توسعه ١٠٠٠ میلیارد تومان برآورد می شود

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که خسارت های معوق شرکت بیمه توسعه یکهزارمیلیارد تومان برآورد می شود که بخشی از پرونده های خسارت در سال های ٩٥ و ٩٦ نهایی خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،محمد ابراهیم امین در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که تعهدات شرکت بیمه توسعه در بخش شخص ثالث و عمر در قبال تملک دارایی ها به بیمه ایران منتقل شده است افزود: بیمه مرکزی در مرحله نخست برای کاهش فشار روی خسارت دیدگان ٢٠٠ میلیارد تومان در اختیار بیمه ایران قرار داد که با این مبلغ ١٤ تا ١٥ هزار پرونده خسارت تعیین تکلیف شد.
وی ادامه داد: در مورد بقیه پرونده ها بحث انتقال املاک مطرح بود که سهامدار عمده بیمه توسعه با فشار قوه قضاییه و بازپرس پرونده، قبول کرد که خسارت را از محل املاک شخصی خود بپردازد.
امین ادامه داد: بسیاری از این املاک در شهرستان بود روی برخی از آنها حکم قضایی بود یا تعدادی از آنها در رهن بود به همین دلیل ارزیابی قیمت این املاک زمان بر بود. در این راستا یک تیم کارشناسی منتخب از شرکت های بیمه ایران، توسعه و بازپرس پرونده املاک را ارزیابی کردند که بر اساس آخرین گزارش، ١٥٠ میلیارد تومان املاک به بیمه ایران منتقل شده که در حال بررسی برای پرداخت خسارت های است. 
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: ٤٠٠ میلیارد تومان ملک از سوی سهامدار عمده بیمه توسعه معرفی شده است که در صورت نهایی شدن ارزیابی ها و انتقال املاک به بیمه ایران، ٢٠ هزار پرونده تعیین تکلیف خواهد شد.
به گفته امین، قوه قضاییه و بازپرس پرونده مساعدت زیادی در این پرونده انجام دادند که اگر مساعدت های آنها نبود بیمه مرکزی قادر نبود سهامدار عمده را به معرفی املاک شخصی برای پرداخت خسارت ها مجبور کند.
وی اضافه کرد: از ١٠٠٠ میلیارد تومان خسارت برآوردی، ٤٠٠ میلیارد تومان دیگر باقی می ماند که پرونده آنها در سال های ٩٥ و ٩٦ نهایی خواهد شد که امیدواریم از محل املاک شخصی سهامدار خسارت آنها جبران شود چون بیمه توسعه ملکی ندارد که پاسخگوی این تعهدات باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟