رشد ۱۰ درصدی بیمه حوادث اماکن مسکونی طی سال جاری

پیش از سال ۹۳، فقط ۱۰ درصد اماکن مسکونی کشور بیمه حوادث بودند که با اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران، این تعداد در سال جاری به ۲۰ درصد رسیده یعنی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ریسک نیوز،معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، از رشد 10 درصدی بیمه حوادث اماکن مسکونی طی سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و حمایت منابع مالیاتی تا سال آینده(1395) حداقل 50 درصد اماکن مسکونی کشور بیمه همگانی حوادث شوند.

50 درصد اماکن مسکونی تا سال آینده بیمه حوادث می شوند
محمد فرید لطیفی روز دوشنبه و در نخستین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 20 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که فقط 20 درصد آنها تحت پوشش بیمه هستند.

وی گفت: پیش از سال 93، فقط 10 درصد اماکن مسکونی کشور بیمه حوادث بودند که با اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران، این تعداد در سال جاری به 20 درصد رسیده یعنی 10 درصد افزایش داشته است.

لطیفی از پوشش بیمه ای مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: طی سال جاری دو میلیون واحد مسکونی مدد جویان با مبلغی معادل شش میلیارد تومان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیمه باید جایگزین پرداخت خسارت حوادث شود، گفت: با اجرای طرح بیمه اماکن مسکونی، منابع دولتی که اکنون صرف جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی می شود حذف شده و هزینه های ناشی از خسارات توسط بیمه جبران خواهد شد.

** اماکن مسکونی بیمه شده، تسهیلات دو برابری دریافت می کنند
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اکنون به هر واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از بلایای طبیعی در روستاها پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد و در صورتیکه واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث باشد این رقم به دو برابر افزایش می یابد.

لطیفی همچنین پرداخت تسهیلات مربوط به جبران خسارات اماکن مسکونی را زمان بر دانست و افزود: در صورتیکه واحد مسکونی خسارت دیده تحت پوشش بیمه باشد، تسهیلات مربوط به جبران خسارات بدون اتلاف وقت از سوی بیمه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به بیمه اماکن شهری و روستایی گفت: طی سه تا چهار سال اخیر، 500 هزار واحد مسکونی در استان گلستان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بقیه نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بیمه اماکن مسکونی استان های هرمزگان و خراسان شمالی نیز در دستور کار است.

لطیفی همچنین میزان تسهیلات مربوط به اماکن مسکونی شهری را نیز شش میلیون تومان ذکر کرد و گفت: این رقم نیز در صورتیکه واحد مسکونی تحت پوشش بیمه باشد حداقل به دو برابر افزایش می یابد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟