«اتکام» ۱۶۵۰ریال کشف قیمت شد

در پی درج نماد بیمه اتکایی امین از ۲۵ شهریور سال جاری در بازار دوم معاملات فرابورس و ارایه اطلاعات و برگزاری جلسه معارفه د رهفته جاری و عرضه سهام ان در روز چهارشنبه (امروز ) هر سهم این شرکت با نماد «اتکام» مبلغ ۱۶۵۰ریال کشف قیمت شد.

به گزارش ریسک نیوز،در پی درج نماد بیمه اتکایی امین از 25 شهریور سال جاری در بازار دوم معاملات فرابورس با نماد معاملاتی " اتکام " و ارایه اطلاعات و برگزاری جلسه معارفه د رهفته جاری ، زمان قطعی عرضه اولیه این شرکت 155 میلیارد تومانی ( که دومین بیمه اتکایی فرابورسی بعد از بیمه اتکایی ایرانیان بشمار می رود) مشخص ش که در این راستا با ارایه سهم این شرکت با نماد «اتکام»  مبلغ 1650ریال کشف قیمت شد.
 

به این ترتیب ، مقرر شده چهارشنبه جاری( 23 دی ) 10 درصد معادل 155 میلیون سهم "اتکام" در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه شود.

این عرضه درحالی توسط کارگزاری صبا تامین انجام می شود که طبق اطلاعیه رسمی شرکت فرابورس، 93 میلیون سهم برای کشف قیمت و از طریق کارگزاران و 62 میلیون سهم دیگر به صورت آنلاین و بعد از کشف قیمت ، واگذار خواهد شد.

سهم هر کارگزار به همراه همه شعب نیز 465 هزار سهم تعیین شده است. صندوق های سرمایه گذاری ( اعم از مشترک و قابل معامله ) نیز تنها قادر به خرید 300 هزار سهم خواهند بود.

این شرکت در حالی سود هر سهم سال مالی شهریور 94 را با 310 ریال همراه کرده که اولین سود هر سهم سال مالی شهریور 95 را 255 ریال پیش بینی کرده و چهارشنبه آینده 30 دی مجمع سالانه سال مالی شهریور 94 را در جزیره کیش برگزار می کند. بنابراین سهام این شرکت 4 تا 5 روز کاری قابل معامله خواهد بود.

در ترکیب سهامداری این شرکت هم بیمه ایران و آسیا با مالکیت 20  و 16.8 درصد ، شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران با 16.2 ، سرمایه‌گذاری سبا و صبا تامین 11.1 و 10.8 درصد، بیمه ایران معین 8.9 ، بیمه البرز و بیمه دانا هر کدام 7 درصد ، بیمه معلم 1.6 و کارگزاری بورس بیمه ایران 0.60 حضور دارند و قرار است 10 درصد سهام توسط اکثر این سهامداران عرضه شود

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟