«ثامن الحجج» خطاب به بانک مرکزی: اقدام شما گناهی نابخشودنی است

موسسه اعتباری ثامن الحجج نسبت به اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی این موسسه واکنش منفی نشان داد.

به گزارش ریسک نیوز،پس از آن که بانک مرکزی اقداماتش برای سامان دادن به وضعیت موسسه ثامن الحجج را علنی کرده و از بررسی پروند آن در شورای امنیت ملی خبر داد، روابط عمومی این موسسه در گزارشی تفصیلی درباره روند شکل گیری و وضعیت موسسه در دولت گذشته مطالبی را مطرح کرده است. متن این گزارش را در اینجا بخوانید.

در بخشی از این گزارش آمده که اداره حسابداری کل و بودجه بانک مرکزی، جایزه سپرده قانونی متعلق به موسسه در سال ۱۳۹۲ را پرداخت کرده است. همچنین رئیس کل وقت بانک مرکزی (محمود بهمنی) و دیگر مقامات انتظامی و اجرایی کشور از نحوه عملکرد این موسسه تقدیر کرده اند.

روابط عمومی موسسه ثامن الحجج در ادامه این سوال را مطرح کرده که در چنین شرایطی، علت تأخیر در روند صدور مجوز موسسه را چگونه می توان توجیه کرد؟!

این موسسه ادعاهای مطرح شده درباره تفاوت آماری در اطلاعات این موسسه را گناهی نابخشودنی معرفی و اعلام کرده که این تفاوت ناشی از نوع نگرش در آمار است!

پیش از این بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز به منظور شناخت ابعاد آشکار و پنهان فعالیت غیرقانونی موسسه ثامن الحجج در کارگروه ویژه ساماندهی آغاز شده، لیکن در جریان این بازرسی­ ها اطلاعات پراکنده، متناقض و نادرست ارائه شده است.

 موسسه ثامن الحجج در پایان گزارش خود تاکید کرده که مشکلات موجود موسسه به خاطر مباحث مدیریتی نبوده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟