لزوم حرکت بیمه ها به سمت پوشش ریسک های جدید / نارسایی بزرگ بازار بیمه ، اتکا ۷۰ درصدی به ثالث و درمان است

اثر گذاری صنعت بیمه در فضای کسب و کار و عرصه اقتصادی جامعه باید به اندازه ای باشد که بیمه ها بتوانند به سمت پوشش ریسک های جدیدی مانند پوشش ریسک بانک ها نیز گام بردارند که این امر نیازمند حرکت پویای بیمه ها به سمت تولید محصولات جدید برای پوشش ریسک های مختلف است.

به گزارش ریسک نیوز،علی اکبر اولیا دبیر کل سندیکای بیمه گران ، طی نشست هم اندیشی صنعت بیمه با رسانه ها ضمن تاکید بر اهمیت ضرورت پوشش ریسک ها در جامعه گفت: یکی از نارسایی های بزرگ بازار بیمه در کشور اتکا بیش از 70 درصد پرتفوی صنعت به رشته ثالث و درمان است در حالیکه بیمه هایی چون حوادث طبیعی و عمر و سایرین تنها 30 درصد را به خود اختصاص داده اند.

دبیر کل سندیکا علاوه براین به عدم رغبت سرمایه گذاران در حوره بیمه نیز اشاره داشت و تاکید کرد: الفبای کسب و کار و سودآوری در صنعت بیمه باید مد نظر قرار گیرد .

وی با اشاره ضریب نفوذ بیمه در ایران گفت : فاصله معنی دار ضریب نفوذ بیمه در ایران با متوسط جهانی که حدود 6 درصد است نشان می دهد ضریب نفوذ 1.9 درصدی در ایران نیازمند افزایش است و این امر مستلزم برنامه ریزی و تدوین برنامه است.

وی معتقد است ،اثر گذاری صنعت بیمه در فضای کسب و کار و عرصه اقتصادی جامعه باید به اندازه ای باشد که بیمه ها بتوانند به سمت پوشش ریسک های جدیدی مانند پوشش ریسک بانک ها نیز گام بردارند که این امر نیازمند حرکت پویای بیمه ها به سمت تولید محصولات جدید برای پوشش ریسک های مختلف است.

وی به نحوه فرهنگ سازی در صنعت بیمه نیز اشاره کرد و متذکر شد : باید استراتژی مشخصی برای فرهنگ سازی در حوزه بیمه تدوین شد تا بیمه برای مردم ملموس شود این در حالی است که در شرایط فعلی شرکتهای بیمه استراتژی مشخصی جهت فرهنگ سازی ندارند.

اولیا البته حضور رسانه ها  در حوزه تصمیم گیری و فرهنگ سازی را موثر بر خواند.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟