واکنش آموزش و پرورش به ابطال یک قانون کنکور

علی زرافشاندر واکنش به « ابطال اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری توسط دیوان عدالت اداری»، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری مرجع قانون گذار بوده و احکامش لازم الاجرا‌ است، اما شورای اجرای قانون حذف کنکور هم بنا بر مصوبه مجلس شورایی قانونی است که اجرای قانون کنکور را بر عهده دارد.

به گزارش ریسک نیوز،علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در واکنش به « ابطال اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری توسط دیوان عدالت اداری»، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری مرجع قانون گذار بوده و احکامش لازم الاجرا‌ است، اما شورای اجرای قانون حذف کنکور هم بنا بر مصوبه مجلس شورایی قانونی است که اجرای قانون کنکور را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: رأی دیوان عدالت اداری به سازمان سنجش ابلاغ شده است و شورای اجرای قانون حذف کنکور که ریاستش بر عهده وزیر علوم تحقیقات و فناوری است، این رأی را بررسی و توضیحات لازم را به این دیوان ارائه خواهد کرد.

به گزارش فارس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور حکمی، بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در  ششم آذر 1392 مبنی بر تاثیر مستقیم و قطعی نمرات سال آخر متوسطه در کنکور سراسری را ابطال کرد.

این رأی که در پی درخواستی برای ابطال بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو صادر شده است اشعار می دارد از آنجا که بر اساس قانون باید متوسط نمرات 3 سال متوسطه در کنکور لحاظ شود، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که اعمال معدل سال آخر را مجاز شمرده است باطل است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟