جشنوارهها در همه دنیا یک شو و نمایش بزرگ و در عین حال محل تبلیغات کالاها و محصولات فرهنگی و غیرفرهنگی نیز هست و جشنواره فجر سیوچهارم اگرچه اسپانسر مشخص دارد اما در حاشیه این اتفاق تبلیغات دیگری نیز در حال رخ دادن است.
به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،جشنوارهها در همه دنیا یک شو و نمایش بزرگ است؛ یکی عرضه فیلم و قدرتهای تکنیکی فیلمسازی است، یکی عرضه هنرهای نمایشی، دیگری عرضه هنرهای موسیقایی و …
همه جشنوارهها در دنیا اما محل تبلیغات کالاها و محصولات فرهنگی و غیرفرهنگی نیز هست و این اتفاق در جای جای جشنوارههای مختلف رخ میدهد.
جشنواره فجر امسال نیز اگر چه تبلیغات خود را به اسپانسرش یعنی شرکت «رایتل» اختصاص داده و لگوهای این شرکت مخابراتی در هر گوشه جشنواره به چشم میآید اما گویا در حاشیه این اتفاق در سینمای ایران تبلیغات دیگری نیز در حال رخ دادن است که یا از چشم مسئولان جشنواره دور مانده یا نمیخواهند به آن توجه کنند.
یکی از این اتفاقات در جشنواره فجر سیوچهارم حضور آهسته و مخفی مدلهای لباس و طراحان آن است چه اینکه هم در فرش قرمز افتتاحیه جشنواره فجر و هم در فرش قرمزهای فیلمهای مختلفی که در برج میلاد اکران میشود این اتفاق در حال رخ دادن است.
فرش قرمز که از جشنوارههای غربی آمده گویا فرهنگ خود را نیز با خود آورده و بازیگران مرد و زن ایرانی نیز رسما به مدل مراکز طراحی لباس که معلوم نیست قانونی هستند یا غیرقانونی تبدیل شدهاند.
تنها نگاهی گذرا به صفحات اینستاگرام برخی از بازیگران حاضر در جشنواره فیلم فجر میبینیم که این افراد به صراحت بر اینکه فلان لباس را با طراحی فلان طراح و گروه مدلینگ پوشیده صحه گذاشته است.
یکی از این افراد نوید محمدزاده بازیگر دو فیلم «ابد و یک روز» و «لانتوری» است که با انتشار عکسی از خود بر روی فرش قرمز افتتاحیه فیلم فجر طراح لباس خود و عکاس آن را معرفی کرده است.
دیدگاه شما چیست؟