ضرورت ایجاد واحد مستقل فروش در دفاتر نمایندگان و کارگزاران

یکی از مشکل ترین بخش از مجموعه وظایف موجود در دفاتر نمایندگی و کارگزاری، مشتری یابی و گرفتن ارتباط اولیه با مشتریان و ایجاد شرایط گفتگو و معرفی انواع خدمات بیمه به آن ها است.

به گزارش ریسک نیوز،پس از این مرحله نیز ایجاد ارتباط مدام با مشتریان و تلاش بر حفظ و نگهداری آنان برای یک همکاری بلند مدت از جمله فعالیت هایی است که بطور مستمر از سوی نمایندگان و کارگزاران می بایست صورت پذیرد.

مشاهده و بررسی میدانی نحوه فعالیت اکثر شبکه فروش بیمه حکایت از این دارد که هیچ برنامه ریزی منظم بازاریابی در دفاتر اکثریت فروش بیمه وجود ندارد و فعالیت های بازاریابی و فروش بطور نامنظم و مقطعی انجام و بعضا به دلایل مختلفی نیز این فعالیت های مقطعی متوقف نیز می گردد.

بدیهی است که با این روش هرگز یک دفتر فروش بیمه نمی تواند موفق به کسب سهم بازار مناسب و اقتصادی گردد.

چاره کار چیست ؟

 اصولا بدون داشتن «برنامه» و انتخاب یک بازار هدف خاص و تمرکز بر آن بازارو یا بازارهای متوازی هیچ نماینده و کارگزار بیمه ای موفق به تشکیل یک پرتفوی مناسب و کسب درآمد مکفی و پایدار نخواهد شد.

فعالیت در کسوت نماینده و کارگزار حقیقی و حقوقی و نیز آموزش بازاریابی بیمه و مطالعه و مقایسه تطبیقی روش های فعالیت افراد موفق و ناموفق در شبکه فروش بیمه نشان داد که تنها راه پیش روی حل مشکل ناتوانی و نقص در مشتری یابی و فروش بیمه نامه در دفاتر بیمه نداشتن یک «واحد مستقل فروش» است.

با تشکیل چنین واحدی در دفاتر نمایندگان و کارگزاران تحولی شگرف در فعالیت آنان بوجود خواهد آمد. در واقع با تشکیل چنین واحدی در یک دفتر فروش بیمه، کلیه مراحل مشتری یابی تا مرحله نهایی کردن فروش توسط این واحد صورت خواهد پذیرفت. مسلم است سایر وظایف نمایندگی و کارگزاری نیز مستقل از این واحد اجرا می گرددند و در واقع با ایجاد این روش یک سیستم تشکیل خواهد شد.

دیگر زمان بازاریابی تصادفی و بازاریابی تیمی گذشته است. دیگر در این بازار رقابتی شدید بیمه گذاران با پای خود برای خرید بیمه نامه نخواهند آمد. زمان بازار یابی های عملیاتی و پر تحرک فرا رسیده، نمایندگان و کارگزاران باید با صبوری و پشتکار مجدانه به فعالیت بازار یابی پرداخته و از بهترین روش «تشکیل واحد فروش مستقل» استفاده نمایند تا بتوانند به کارمزد مناسب و رونق کسب و کار خود نایل شوند.

حمید رضا حاجی اشرفی کارشناس بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

41  +    =  50