ترامپ و کلینتون در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه پیروز شدند

نامزدهای پیشتاز دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ایالت میسی‌سیپی به پیروزی رسیدند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از  شبکه خبری «سی اِن اِن» ، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات درون‌ایالتی میسیسیپی به پیروزی رسیدند. انتخابات درون حزبی روز سه‌شنبه همچنین در ایالت میشیگان در شمال آمریکا برگزار  شد که در میان جمهوری‌خواهان، ترامپ پیروزی را از آن خود کرد. هیلاری کلینتون و برنی سندرز — رقیب کلینتون — در این ایالت رقابت بسیار نزدیکی دارند. نتایج اولیه از پیشتازی سندرز حکایت دارد؛ ولی نمایندگان این ایالت به نسبت آرای کسب‌شده میان نامزد‌ها تقسیم می‌شود.

رای دهندگان جمهوریخواه روز سه شنبه همچنین در دو حوزه «آیداهو» و «هاوایی» رای می دهند.

با احتساب نتیجه انتخابات روز سه شنبه ایالت می سی سی پی ، ترامپ تا کنون در 13 ایالت و در حزب دموکرات نیز کلینتون تا کنون در 12 ایالت پیروز شده است و تا این مرحله این دو تن بخت های اول کسب نامزدی نهایی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پاییز آینده آمریکا به شمار می روند.

نتیجه نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد برتری ترامپ از زمان آغاز انتخابات درون حزبی آمریکا، کاهش یافته است و این حزب اکنون به شدت درباره نامزدی وی به دو دسته تقسیم شده است.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد ترامپ حمایت 34 درصد از جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به جمهوری خواه را در اختیار دارد. سناتور تد کروز رقیب ترامپ 25 درصد، سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا حمایت 18 درصد و جان کاسیچ فرماندار اوهایو حمایت 13 درصد از این رای دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

فاصله بین ترامپ و کروز از 16 درصد در ماه ژانویه به 9 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

در رقابت دموکرات‌ها نیز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنان از سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت پیش است اما فاصله وی از رقیبش کمتر شده است.

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می دهد کلینتون حمایت 49 درصد از رای دهندگان دموکرات و افراد مستقل متمایل به دموکرات را در اختیار دارد و رقیبش سندرز حمایت 42 درصد از این افراد را به دست آورده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟