سه روابط عمومی برتر بیمه ای از دیدگاه خبرنگاران انتخاب شدند

طبق نظرسنجی به ترتیب آرا بیمه پارسیان، بیمه آسیا و بیمه رازی رتبه اول تا سوم را کسب کردند و نسبت به سایر روابط عمومی های شرکتهای بیمه حایز شاخص های مورد نظر بودند.

به گزارش ریسک نیوز،بدون شک روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه ی مدرن است، این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته ولی در جوامع جهان سومی این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است.

آنچه که مسلم است روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

واحد روابط عمومی در سازمان ها چهار نقش اساسی آینده نگری ،نقش بحران ستیزی ،نقش اعتبارسازی برای سازمان و نقش فرهنگ سازی را ایفا می کنند اما انچه که در ایفای بهینه این نقش در روند حرکتی روابط عمومی نقش بسزایی دارد نحوه ارتباط با رسانه ها از سوی این واحد سازمانی است.

چه بسا بوده اند روابط عمومی هایی که در ایفای نقش خود درسازمان تلاش بسیاری داشته اند اما به دلیل عدم ارتباط بهینه با رسانه ها که در واقع نقش اطلاع رسانی اخبار سازمان ها را ایفا می کنند ، با شکست مواجه شده اند چرا که رسانه ها در واقع حلقه اتصال روابط عمومی جهت انتقال اخبار و انتشار داده ها با جامعه هستند.

 در این راستا خانه خبرنگاران بیمه در فضای مجازی اقدام به انجام یک نظر سنجی از خبرنگاران صنعت بیمه در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومی های شرکتهای بیمه کرده است.

این نظر سنجی در شاخص های  نحوه تعامل با رسانه ، میزان در دسترس بودن مدیر روابط عمومی برای خبرنگاران معین شده ،پاسخگو بودن روابط عمومی  (ارسال تکذیبیه ،ارسال اطلاعات ، امکان دسترسی برای خبرنگاران برای پرسشگری از مدیران شرکت) انجام شده است.

بنابر این گزارش طبق نظرسنجی به ترتیب آرا بیمه پارسیان، بیمه آسیا و بیمه رازی رتبه اول تا سوم را کسب کردند و نسبت به سایر روابط عمومی های شرکتهای بیمه حایز شاخص های مورد نظر بودند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟