اعتصاب، یونان را فلج کرد

اعتصابات ۲۴ ساعته اتحادیه سراسری کارمندی به نشانه مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی یونان را فلج کرد.

به گزارش ریسک نیوز،اعتصابات 24 ساعته اتحادیه سراسری کارمندان یونان (اد –دی) به نشانه مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی دولت چپگرای یونان، این کشور را فلج کرد.

اتحادیه سراسری کارمندان و کارکنان ادارات دولتی یونان (اد دی) امروز پنجشنبه به نشانه مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و حضور نمایندگان وام دهندگان خارجی در یونان، برای مدت 24 ساعت دست به اعتصاب عمومی زده است.

براثر این اعتصاب که از صبح امروز در سراسر یونان آغاز گردیده است، کلیه کارکنان ادارات دولتی، بیمارستان ها، خطوط حمل و نقل درون و برون شهری،رسانه های گفتاری و نوشتاری، بانک ها، گمرکات و بنادر کشور اعتصاب کرده و دست از کار کشیده اند.

کارکنان خطوط هوایی و فرودگاه های کشور نیز با شرکت در این اعتصاب اعتراضی دست از کار کشیده و تعداد زیادی از پروازهای داخلی و خارجی لغو گردیده است.

این اعتصاب 24 ساعته در حالی شروع شده که نمایندگان وام دهندگان خارجی در آتن بسر می برند و خواستار اجرای سریع خواسته های خود هستند.

وام دهندگان خارجی و اتحادیه اروپا ، خواستار اجرای تشدید سیاست ریاضت اقتصادی، کاهش حقوق و مزایای بازنشستگان، افزایش مالیات ها، کاهش هزینه های ادارات و سازمان های دولتی و اصلاحات ریشه ای در سیستم بیمه های تامین اجتماعی یونان هستند.

حزب چپگرای یونان که روزی مخالف ادامه سیاست ریاضت اقتصادی درکشور بود، هم اکنون که قدرت را در این کشور در دست دارد، خود با همراهی با نظام سرمایه داری به سیاست شدید ریاضت اقتصادی ادامه می دهد.

ریاضت اقتصادی در یونان باعث افزایش بیکاری و اعتراض مردم و بدبینی آنان نسبت به دولت شده است.

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟