اندر باب معضلات ناشی از اعلام دیر هنگام افزایش نرخ دیات /دیوار کوتاه نمایندگان و سیل اعتراضات

قابلیتهای بخش IT وسرورهای اغلب شرکتهای بیمه توانایی ارایه خدمات در این حجم زیاد در مدت کوتاه راندارد عملا قادر به جوابگویی به مردم نیستند و نمایندگان با دیوار کوتاه خود باید سیل اعتراضات، انتقادات و بعضا توهینها ی ارباب رجوع را به جان بخرند در حالیکه هیچگونه قصوری متوجه آنان نیست.

به گزارش ریسک نیوز،هر ساله در باب معضلات و مشکلات فراوان ناشی از اعلام دیر هنگام افزایش نرخ دیات سخن بسیار شنیده میشود، لکن تاکنون هیچکس در رابطه با جفایی که در حق شبکه فروش صنعت بیمه میشود سخنی بر زبان نمی آورد.
موارد ذیل در این زمینه درخور توجه است :
1– نمایندگان و پرسنل زحمتکش آنان در مدتی اندک (چند روز)  میبایست برای تمامی بیمه نامه هایی که در طی یکسال انجام داده‌اندالحاقیه صادر نمایند، که اگر نگوییم ناممکن بلکه بسیار سخت وطاقت فرساست
2– اغلب بیمه گذاران توقع دارند نماینده با تماس تلفنی آنان اقدام به صدور الحاقیه نماید در حالیکه نماینده حتی قادر به پاسخگویی به تماسهای ارباب رجوع نیست ودر صورت انجام با ارتباط تلفنی تازه معضل وصول حق بیمه را خواهد داشت
3– قابلیتهای بخش IT وسرورهای اغلب شرکتهای بیمه توانایی ارایه خدمات در این حجم زیاد در مدت کوتاه راندارد عملا قادر به جوابگویی به مردم نیستند و نمایندگان با دیوار کوتاه خود باید سیل اعتراضات،  انتقادات و بعضا توهینها ی ارباب رجوع را به جان بخرند در حالیکه هیچگونه قصوری متوجه آنان نیست، قطعی 4یا 5ساعته سیستمها امری عادی است پرفشار روانی غیر قابل تحملی به نماینده و پرسنل وی وارد میشود
4– بسیاری از بیمه گذاران به دلایل گوناگون از افزایش دیات خبر دار نمیشوندو پس از حادثه احتمالی قصور اخلاقی را متوجه شخص نماینده میکنند
5– باتوجه به شروع ماه رجب در دهه اول فروردین سال شمسی آینده وتشدید مشکلات در صورتیکه رویه اعلام افزایش دیه و صدور الحاقیه به شکل کنونی باشد چگونه باید پاسخگوی مردم بود
6– .نارضایتی بیمه گذاران از عدم پاسخگویی سریع نمایندگیها به دلایل ذکر شده عملا تمامی تلاشها تبلیغات نمایندگان برای ارایه تصویری توانمند و مشتری مدار از
بنگاه خود را بر باد میدهد وهمه توانایی آنان را نزد مشتریان زیر سئوال میبرد
7– بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران و حتی تشکلهای صنفی نمایندگان بایستی با همه توان خود برای حل این معضل وارد عمل شوند و نقش به مراتب پر رنگتری داشته باشند  واز حیثیت صنعت دفاع نمایند
حسین طاهری -کانون انجمنهای نمایندگان بیمه آسیا/ سامانه مقالات و تازه های بیمه
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟