نامگذاری خیابانی در تهران به نام معلم فداکار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فداکاری معلم ایثارگر سیستان و بلوچستانی پیشنهاد داد تا خیابانی در تهران به نامش نامگذاری شود.

به گزارش ریسک نیوز،غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورا با اشاره به از خود گذشتگی مرحوم "حمید رضا کنگوزهی" معلمی که به واسطه ایثارش جانش را از دست داد تا کودکان کلاس در زیر آوار دیوار کلاسشان نمانند دست نوشته ای را قرائت کرد که در آن پیشنهاد نام گذاری خیابانی در تهران به نام او آمده است.

انصاری در این دست نوشته اش چنین آورده است: معلمی شغل انبیاست ، و رسالت معلم رساندن انسان خاکی به افلاک است . معلم اخلاق را ، شرف را ، انسانیت را ، به انسان تشنه معنویت عطا می نماید . هرچه ما داریم و نداریم را مدیون معلمان هستیم .

"حمیدرضا کنگوزهی" درسی به ما داد که صدها کتاب درسال نمی توانست بدهد . او شهید شد تا زندگی ببخشد نه اینکه زندگی بگیرد . او جان خود را داد تا دیگری حق حیات داشته باشد . او عصاره فرهنک صلح طلبی وفاق و سازگاری بود . زندگی در روستایی محروم زندگی در اوج محرومیت و فقر اما انقدر سترک که چون او زائید .

کنگوزهی از طایفه ای است که خبیث ترین موجود عصر حاضر (ریگی ) را هم به جامعه تحویل داد . طایفه ایی که هم فرشته زائید هم شیطان . هم کنگوزهی عظیم و هم عبدالمالک ریگی خبیث . کنگوزهی رفت نباید بگذاریم پرچمی که او برافراشت زمین بماند . کنگوزهی نماد فرهنگ جوانمردی و پهلوانی ایرانی است . که پوریای ولی را در اذربایجان فهمیده ها را در مرکز کافرها و بابانظرها را در خراسان . و جای جای این سرزمین قهرمان پرور می توان چنین الگوهای مردانگی و جاودانگی را یافت . کنگوزهی با شهادتش فریاد زنده باد زندگی سر داد . و فریاد مرگ بر مرگ حتی اگر به قیمت زندگی اش تمام شود . تکریم کنگوزهی تکریم انسانیت انسان است فارغ از رنگ نژاد قومیت مذهب لباس پست مقام و .. وی باید در جامعه با ترویج کنگوزهی ها ایزوگامی بسازیم منافذی را که ممکن است خشونت و مرگ بزاید را ببندیم بتن تزریق کنیم به منافذی که شیطان فریاد زنده باد مرگ سر می دهد اجازه بدهیم ازادی انسانیت صفا و عشق به همنوع سرلوحه مشق روزانه ملت گردد .

به پاس مردانگی شرف شهادت کنگوزهی پیشنهاد می کنم خیابانی را در پایتخت ایران مردپرور تهران بزرگ به نامش مزین کنیم و یادش را با تمثال مبارکش.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟