سقف حقوق بازنشستگان اعلام شد

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری بالاترین پرداختی به مقامات بازنشسته در کشور را اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز،محمدعلی ابراهیم‌ زاده در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه سقف حقوق شاغلان و بازنشستگان هفت برابر حداقل حقوق است، حداکثر حقوقی که هم اکنون به بازنشستگان پرداخت می شود شش میلیون و 300 هزار تومان دانست و گفت : این موضوع در مورد همه مقامات کشور نیز رعایت می‌شود.

وی درباره حقوق برخی از بازنشستگان از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه، قضات و مستشاران دیوان محاسبات که حقوقشان بین هفت تا هشت میلیون تومان است گفت : این افراد که 2/5 تا 3 درصد جمعیت بازنشستگان را شامل می شود از این مقررات مستثنی هستند.

ابراهیم زاده گفت: بالاترین حقوق پرداختی 14 میلیون تومان است که با افزایش 12 درصد به حدود 16 میلیون در ماه می‌رسد .

وی افزود : این میزان حقوق هم اکنون فقط به یک نفر از بازنشستگان دولت تعلق گرفته است.

معاون فنی صندوق بازنشستگی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران تحت ضوابط این صندوق را 1 میلیون و 280 بازنشسته برشمرد و گفت: علاوه بر افزایش حقوق، مزایای دیگری مانند حق عائله‌مندی و اولاد نیز به بازنشستگان تعلق می‌گیرد که 124 هزار و 800 تومان حق عائله‌مندی و 32 هزار و 300 تومان نیز حق اولاد بازنشستگان است.

وی میانگین افزایش حقوق بازنشستگان در سال 95 را 15 درصد برشمرد و به افزایش حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی بین 12 تا 20 درصد در سال 95 اشاره کرد.

ابراهیم زاده گفت: این افزایش حقوق همراه با معوقات فروردین و اردیبهشت در خرداد امسال پرداخت می شود .

وی افزود : بازنشستگانی که حداقل حقوق 750 هزار تومان را دریافت می‌کردند، حقوقشان با افزایش 20 درصد به 900 هزار تومان می‌رسد و حقوق بالای یک میلیون و 500 هزار تومان نیز 12 درصد افزایش خواهد داشت.

ابراهیم زاده در خصوص جابجایی بیمه‌ها از یک صندوق به صندوق دیگر گفت: اگر فردی بخواهد خودش صندوق بیمه‌ای را تغییر دهد، قانونگذار فقط یک بار به وی اجازه این کار را داده است و باید مابه‌التفاوت بیشتری را پرداخت ‌کند اما در مورد افرادی که دستگاه و یا نوع استخدام آنها تغییر می‌کند، قانونگذار مرتبه‌ای را تعیین نکرده و مابه‌التفاوت بیمه پرداختی نیز کمتر خواهد بود.

وی به حقوق بازنشستگان پیش از موعد اشاره کرد و افزود: همه بازنشستگان و ازکارافتادگان و حتی افرادی که با یک روز کار و یا 20 سال کار مشمول صندوق بازنشستگی قرار گرفته‌اند، حداقل 900 هزار تومان را دریافت می‌کنند و ربطی به بازنشستگی پیش از موعد و سنوات آنان ندارد .

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه معدل دو سال آخر خدمت بازنشستگان و کسوری که پرداخت کرده‌اند، ملاک حقوق آنها خواهد بود، گفت: افزایش پلکانی حقوق تا زمانی که فاصله حقوقی آنان به صفر برسد، به شرطی که شاغلینی که به جرگه بازنشستگان می‌پیوندند تفاوتی نداشته باشند، ادامه دارد که این موضوع با شرایط فعلی به چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟