قانون جدید شخص ثالث از ۲۹ خردادماه ۹۵ لازم الاجرا شد

مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی

قانون جدید شخص ثالث ۱۳خرداد ماه منتشر شده و طبق قانون ۱۵روز بعد از انتشار لازم الاجرا است این بدان معنا است که ۲۹ خردادماه ۹۵ باید عملیاتی شود.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صندوق تامین خسارت بدنی کشور، علی جباری-  مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی،در جلسه شورای مدیران این نهاد، با اشاره به نزدیک بودن اجرای قانون جدید شخص ثالث اظهار داشت: با توجه به تکالیف گسترده ای که در قانون جدید برای صندوق در نظر گرفته شده است برای اجرای آن نیاز به برنامه جامع، همفکری و تلاش مضاعف کارکنان می باشد.

وی همچنین افزود: طی دو هفته آینده آزمونی جهت سنجش آشنایی و تسلط کارکنان صندوق بر قانون جدید برگزار می گردد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در ادامه گفت: بخش های حقوقی و فنی صندوق می بایست بسترهای لازم را فراهم کنند که متناسب با متن قانون اقدامات و عملیات های این نهاد اجرایی و تغییرات لازم در سیستم هوشمند پیاده سازی شود.

علی جباری افزود: در قانون مشخص است اعتماد ویژه ای به صندوق شده است و باید مسئولانه تر به تعهدات صندوق عمل شود ، دستورالعمل ها باید در حداقل زمان ممکن تهیه و در مراجع مربط تصویب شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی به الحاقیه های افزایشی دیات اشاره کرده و افزود: در بحث مازاد بر سقف تعهدات (الحاقیه) نیاز به یک برنامه ریزی منسج و تعامل با شرکت های صنعت بیمه داریم . ما باید طبق قانون ظرف حداکثر 15 روز طوری عمل کنیم که زیان دیده خسارت خود را دریافت نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =