سرگذشت زنان برجستۀ صنعت بیمه / جایزه زنان برجسته صنعت بیمه به چه کسی تعلق گرفت؟

با رهبران منطقه‌ای مدیریت ریسک آشنا شوید

جولی وود (Julie Wood) مدیر عامل شعب جنوبی شرکت مارش، غول بیمه‌ای در حوزه انرژی و نیرو یکی از زنان برجسته صنعت بیمه است که در سال 2020 جایزه زن برجسته در صنعت بیمه را دریافت کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بیمه داری نوین زنان در سراسر جهان نه تنها در صنعت بیمه، بلکه در بسیاری از صنایع مختلف به موفقیت‌های چشمگیری نایل شده‌اند. امروزه اهمیت تنوع جنسی در شرکت‌های فعال در صنایع مختلف یکی از ابزارهای اندازه‌گیری فرهنگ سازمانی و عملکرد آن محسوب شده و سازمان‌های مختلف به طور سالانه ارزیابی‌ها و گزارشات مفصلی در زمینه تأثیر حضور زنان در صنایع مختلف را ارائه کرده‌اند.

در صنعت بیمه نیز در سراسر جهان انجمن‌ها و گردهمایی‌های مهمی در حوزه حضور زنان در صنعت و زنان موفق بیمه‌ای فعالیت می‌کنند و به طور سالانه گزارشات مفصلی از فعالیت و عملکرد آنها ارائه می‌دهند. از جمله این گزارشات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جایزه زنان برجسته صنعت بیمه (Women to watch awards-Business insurance)
  2. جایزه زن موفق صنعت بیمه آمریکا (Elite Women-Insurance business America)
  3. جایزه زن بیمه‌گر انگلستان (Women in insurance awards)

در هر یک از این همایش‌ها زنان برجسته از صنعت بیمه در سراسر جهان معرفی و از نظر عملکرد رتبه‌بندی‌شده و نقاط قوت فعالیت آنها ارائه می‌شود. در این بین می‌توان به یک شخصیت برجسته در جایزه زنان برجسته صنعت بیمه سال 2020 اشاره کرد. جولی وود (Julie Wood) مدیر عامل شعب جنوبی شرکت مارش، غول بیمه‌ای در حوزه انرژی و نیرو یکی از زنان برجسته صنعت بیمه است که در سال 2020 جایزه زن برجسته در صنعت بیمه را دریافت کرد.

جولی وود

جولی وود مدیر عامل شعب جنوب شرقی شرکت مارش در ایالات متحده، مستقر در آتلانتا و مسئول یازده دفتر از واشنگتن دی‌سی تا فلوریدا است. وی عملیات منطقه‌ای مارش را مدیریت می‌کند، ارائة خدمات به مشتریان را تضمین کرده و به عنوان افسر روابط استراتژیک مشتری، تیم‌های مشتریان را راهنمایی می‌کند. وی در کنار این مسئولیت، به ارزیابی و مدل‌سازی ریسک‌های جدید صنعت بیمه در شرکت مارش می‌پردازد.

وی به عنوان یکی از رهبران منطقه‌ای مدیریت ریسک برای مارش، راه حل‌های ابتکاری را برای رسیدگی به خطرات مخرب صنعت ترویج می‌کند. او در حال حاضر یک تیم رهبری از جمله رهبران فروش و عملیاتی در اموال، خسارت، خطوط مالی و خدمات مشتری را مدیریت می‌کند.

 

تجربیات

خانم جولی وود در تیم خدمات‌رسانی به مشتریان رشته خسارات در حوزه جنوب شرقی پیوست و با دفاتر مارش در سراسر منطقه همکاری کرد. جولی دارای سابقه فنی در روندهای اکچوئری و شیوه‌های وثیقه است. وی پیش از این، شانزده سال با شرکت بیمه زوریخ، مستقر در شیکاگو، آتلانتا و نیویورک همکاری داشت و تجربیات فراوانی در حوزه وثیقه کسب کرد. وی در سال 2007 از طریق شرکت زوریخ به آتلانتا رفت تا مدیریت تیم بزرگ تلفات در منطقه جنوب شرقی را بر عهده بگیرد. در آنجا خانم جولی وود مسئول بخش سودآوری، خدمات به مشتریان و توسعة تجارت در صنایع بود. او روی برنامه‌های بزرگ حساس به خسارت که دارای ریسک بالایی در این رشته بیمه‌ای بودند، متمرکز شد. جولی در سال 2010 نیز به ترفیع رتبه جدیدی دست یافت و به معاونت اجرایی مدیریت روابط جهانی زوریخ ارتقاء یافت و مدیریت یک تیم جهانی مستقر در نیویورک و آتلانتا را بر عهده داشت که مسئول حفظ و گسترش بزرگ‌ترین مشتریان زوریخ از طریق هماهنگی خطوط محصول چندین واحد تجاری جهانی برای ارائة راه حل‌های متنوع بود.

 

تاریخچه

جولی وود مدرک کارشناسی خود را در حوزه اقتصاد و جامعه شناسی از دانشگاه میشیگان دریافت کرد و پس از آن به سرعت وارد صنعت و بیمه شرکت بیمه زوریخ شد و در تیم مدیریت حوزه شیکاگو شرع به فعالیت کرد. وی در مدت کوتاهی پس از استخدام در سال 2000 تا 2007 به معاونت پذیره‌نویسی و مدیریت تلفیق و ادغام (M&A) این بخش ارتقا یافت و مدیریت 8 حوزه فعالیت شرکت را در آمریکای میانه در دست گرفت. در سال 2007 وی به حوزه جنوب شرق آمریکا منتقل شد و تا سال 2011، به مدت چهار سال، در رشته خسارات در شرکت‌های بزرگ تحت پوشش بیمه زوریخ فعالیت کرد.

از سال 2012 تا 2014 نیز معاون اجرایی ریاست شرکت را در نیویورک در اختیار داشته و در بخش ارتباط با مشتریان فعالیت داشته است. وظیفه اصلی وی در این بخش مدیریت حساب‌های جهانی، بزرگ‌ترین مشتریان شرکت زوریخ و همکاری با کارگزاران اصلی و سهامداران شرکت بود. بهبود تجربه مشتری و توسعه کسب و کار در محصولات بیمه‌ای نوین از جمله فعالیت‌های مهم وی محسوب می‌شود.

در نهایت در سال 2014 وی به سمت مدیر عامل حوزه جنوب شرقی شرکت مارش منصوب شد و در حال حاضر وظیفه وی مدیریت خدمات مشتریان، حفظ و رشد تعداد مشتریان و پیاده‌سازی استعدادها و راهبردها است. حوزه‌های فعالیت وی در صنعت بیمه شامل رشته‌های بیمه خرد، هتلداران، حمل و نقل، ساخت و ساز و تولید است.

 

سرگذشت

بلافاصله پس از کالج، جولی وود حرفه خود را در زمینه بیمه آغاز کرد و با دنیای پوشش بیمه و ریسک را به عنوان یک بیمه‌گر در گروه بیمه زوریخ آشنا شد. در سال 2014 وی به آتلانتا مهاجرت کرد و حوزه فعالیت وی تنها طی 9 ماه از مدیریت یک تیم 15 نفره در حوزه خسارات به مسئولیت مدیریت 150 کارمند در هشت دفتر ارتقا پیدا کرد.

در سال 2018، وی به عنوان رهبر منطقه جنوب شرقی مارش ارتقا یافت و نزدیک به 500 نفر را در 11 دفتر مدیریت کرد. خانم وود گفت که داشتن یک مربی ماهر بخش مهمی از پیشرفت شغلی وی بوده است. وی لیستی از افرادی که آنها را تحسین کرده و از آنها موضوعات و درس‌های زیادی آموخته است تهیه کرد. این لیست بلند تعداد قابل توجهی از همکاران، مدیران و کارشناسان داخل و خارج از حوزه را تشکیل می‌دهد که می‌توانست برای مشاوره، همکاری و ارزیابی صریح از آنها کمک بگیرد. حتی در لیست وی افراد خارج از حوزه که به صورت تصادفی و شخصی با آنها ارتباط برقرار کرده بود نیز به چشم می‌خورد.

به گفته خانم وود، یکی از کلیدهای موفقیت شغلی او خارج شدن از محدوده راحتی خود برای تسلط بر مهارت‌های جدید است. به عنوان نمونه، یک چالش برای او در اوایل فعالیت شغلی وی، سخنرانی در برابر عموم بود.

در یکی از مصاحبه‌های اخیر، او می‌گوید: «من جوان بودم و اعتماد به نفس زیادی نداشتم.» برای غلبه بر این نقطه ضعف، او داوطلب شد تا در این شرکت به استخدام و آموزش اعضای جدید که از کالج فارغ تحصیل شده بودند، بپردازد. وی افزود: «این مانند یک سوئیچ بود … . هر چه اطمينان بيشتري نسبت به مطالب داشتم، عملکرد بهتری نیز نشان می‌دادم؛ اما این اطمینان و اطلاعات با تجربه به دست آمد.»

هنگامی که او سمت مدیریت 8 دفتر جنوب شرقی را به عهده گرفت سخنرانی عمومی که در آن زمان به آن نیاز داشت، دیگر مسئله‌ای برای او نبود. او می‌گوید: «من در موقعیتی قرار گرفتم که 10 چالش مختلف داشتم و صحبت کردن در عموم کمترین نگرانی من بود.»

تمرکز او بر استقبال از چالش‌های جدید و مقابله با آنها تغییر نکرده است و طبق اظهارات وی، نقش فعلی وی ارائة روش‌های جدیدی برای آموزش خود و در کنار آن، کارکنان و تیم شرکت است، از افزایش درک خود از جنبه‌های مختلف جهانی تجارت گرفته تا بهبود دانش فنی در زمینة امور مالی.

هکتور مستراپا، معاون ارشد مدیریت ریسک در Marriott International Inc نیز اظهار داشت که خانم وود زمان قابل توجهی را صرف آن می‌کند تا در مورد آنچه برای مشتریانش مهم است بیشترین آگاهی را پیدا کند. او اضافه می‌کند: «خانم وود از ماریوت حمایت بسیار مناسبی دارد، به طوری که ما می‌توانیم او را توسعه‌دهندة گروه مدیریت ریسک خود بدانیم و من بسیار مطمئن هستم که او فرهنگ سازمان ما را پذیرفته است.»

در مصاحبة اخیر خود در ماه مارس با خبرگزاری بزرگ کسب و کار بیمه در آمریکا نیز خانم وود در حاشیه کنفرانس مجازی زنان آینده شرکت کرد و اولین سؤالی که از وی پرسیده شد آن بود که: «چند نفر از شما در اولین ملاقات خود به عنوان مدیر یک تیم بیمه جهانی وارد بحث سر باز زدن از مسئولیت و انتقال مسئولیت شده‌اید؟» وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت که: «به جرأت می‌توانم بگویم که بسیار کم این اتفاق رخ داده است.»

این یکی از تجربیات منحصر به فردی است که جولی وود، بعنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌کنندگان در کنفرانس مجازی زنان آینده در بیمه آتلانتا در Insurance Business America به آن اشاره کرده است.

در طول زندگی حرفه‌ای خود، که شامل 16 سال سابقه کار در شرکت بیمه زوریخ قبل از پیوستن به مارش، ارتقاء‌های متعدد و چندین تحول جغرافیایی مهم بود، وود هرگز از ریسک کردن اجتناب نکرده است. برخی ممکن است حضور در یک جلسه کاری مهم با یک نوزاد شش هفته‌ای، کالسکه، پوشک و یک پرستار بچه را عمل منطقی ندانسته و به آن اعتراض کنند؛ اما برای وود این فرصتی بود که او نمی‌توانست از دست بدهد. بنابراین، همان‌طور که بسیاری از والدین شاغل می‌توانند این موضوع را درک کنند، او همزمان چند در کار دست به کار می‌شد، آنها را در کنار هم پیش می‌برد و کار را به پایان می‌رساند.

پسر وود همچنین در ارتقاء وی در سال 2010 به عنوان معاون اجرایی مدیریت روابط جهانی زوریخ نقش کلیدی را ایفا کرد، نقشی که در آن، جولی یک تیم جهانی مستقر در نیویورک و آتلانتا را مدیریت کرد، که مسئول حفظ و گسترش بزرگ‌ترین پایگاه مشتریان زوریخ از طریق هماهنگی خطوط محصول چندین واحد تجاری جهانی برای ارائه راه‌حل‌های متنوع بود.

او گفت: «وقتی وارد این شغل شدم، شش ماهه باردار بودم؛ اما من واقعاً این شغل را می‌خواستم. من می‌خواستم فرصتی برای اداره یک قلمرو بزرگ‌تر داشته باشم و این مشاغل به ندرت پیش می‌آید؛ بنابراین من برای آن تلاش کردم. در آن زمان، ما مدیرعامل جدیدی داشتیم که مشغول سفر در سراسر کشور بود و من نمی‌توانستم جلوی او را بگیرم. بنابراین، من با دستیار او تماس گرفتم و قرار گذاشتم که او را در فرودگاه ملاقات کنم. در آن زمان، من تقریباً نه ماهه باردار بودم، یک روز گرم بود و به یاد دارم که واقعاً در شرایط مناسبی نبودم؛ اما من با هدف وارد آن جلسه شدم و تا پایان مصاحبه باید می‌دانستم که آیا شغل را به دست آورده‌ام یا خیر.»

وود شغل را به دست آورد و او فقط چند هفته قبل از تولد پسرش آن را پذیرفت. او اعتراف کرد که این کار یک ریسک بزرگ بود که او پذیرفت زیرا شغل جدید وی مستلزم جابه‌جایی بین شهرها قبل از بچه‌دار شدن او بود. او افزود: «گاهی اوقات، شما فقط باید از حرکت متوقف نشوید.»

ریسک‌های عمدی که وود در طول زندگی حرفه‌ای خود آنها را پذیرفته و با آنها دست و پنجه نرم کرده است ناشی از «خودشناسی» و «دانستن نقاط قوت» خود است؛ مثلاً هنگامی که او با شرکت زوریخ در سال 2007 به آتلانتا رفت تا تیم بزرگ تلفات را در منطقه جنوب شرقی مدیریت کند، تنها 27 سال داشت. وود گفت که این به او این امکان را داده است تا نقاط قوت شناخته شده خود را توسعه دهد و مهارت‌های مکمل را که به حرفه او کمک می‌کند، تقویت کند؛ مثلاً همان‌طور که ذکر شد، یکی از چالش‌های وود در سنین پایین، سخنرانی در جمع بود.

او می‌دانست که اگر می‌خواهد در نقش‌های رهبری موفق شود، باید بیشتر صحبت کند، این دلیل اصلی بود که وی داوطلب شد تا به استخدام کالج‌های جدید در زوریخ بپردازد؛ بنابراین وی نه تنها از نقاط ضعف خود فرار نمی‌کرد؛ بلکه آنها را تبدیل به توانمندی‌های خود می‌کرد. هر چه تجربه بیشتری کسب کرد، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد، و اینها هنوز همان مهارت‌هایی است که او امروز به عنوان رهبر منطقه جنوب شرقی مارش، با مدیریت نزدیک به 500 نفر در 11 دفتر، از آنها بهره می‌برد.

او به خبرگزاری کسب و کار بیمه گفت: «این امر به تشویق و حمایت نیز بستگی دارد. گاهی اوقات شما فرصتی را به تنهایی پیدا می‌کنید. در موارد دیگر، شخص دیگری آن را برای شما ایجاد خواهد کرد. این فرصت شغلی می‌تواند به سادگی یک رهبر، مدیر یا مربی باشد که به شما می‌گوید در یک زمینه خاص خوب هستید یا به شما فرصتی می‌دهد تا در حوزه خاص فعالیت کنید. این امر بارها در حرفه من اتفاق افتاده است، جایی که شاید من حتی وقت لازم را صرف نکردم تا فرصت پیش آمده را به طور کامل بررسی و کنکاش کنم. شما همیشه نمی توانید فرصت پیش آمده را ببینید زیرا هنوز آن را تجربه نکرده‌اید؛ اما من گوش دادم و ریسک کردم و ارزشش را داشت.»

 

دستاوردها

  • مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه میشیگان
  • دریافت مدرک مطالعات بین‌المللی از دانشگاه نیو سوث ولز استرالیا
  • حامی اجرایی گروه «حرفه‌ای‌های جوان»، «PRIDE»، گروه «میراث آمریکایی ـ آفریقایی‌ها»، و برندۀ بزرگ‌ترین حامی تنوع فرهنگی و شمولیت اقلیت‌ها در صنعت بیمه
  • دریافت‌کنندة جایزه 200 زن برجسته صنعت بیمه در سال 2020

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =