ادغام دو کارگزار بزرگ صنعت بیمه در جهان

شرکت بیمه Aon Plc موافقت کرد با مبلغ تقریبا 30 میلیارد دلار شرکت Willis Towers Watson Plc را خریداری کند و به بزرگ‌ترین کارگزاری بیمه جهان تبدیل شود که جمعی از متخصصان را در حوزه های مختلفی، همچون تغییرات آب و هوایی و امنیت سایبری، در خود جای داده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بلومبرگ  به این ترتیب، دومین و سومین کارگزار بزرگ جهان در کلان‌ترین معامله صنعت بیمه جهانی با هم ادغام شدند و سهامداران شرکت Willis Towers Watson Plc نیز به جای دریافت وجه نقد، معادل سهام خود را در شرکت خریدار دریافت خواهند کرد. به عبارتی، سرمایه گذارن Willis Towers به ازای هر سهم خود 1.08 سهام Aon را دریافت می کنند که در زمان پایان قرارداد معادل با 63 درصد سهام این شرکت است. علاوه بر این، به ازای هر سهم خود نیز 231.99 دلار کسب می کنند که این رقم 16 درصد بالاتر از نرخ سهام شرکت در جمعه گذشته است. البته آنها معتقد هستند که تغییرات فعلی به منظور بیشتر شدن سود نیست، بلکه حرکتی در جهت بهتر شدن است.

اما این معامله سال گذشته در حال پیگیری بود که خبرگزاری «بلومبرگ» در کمتر از 24 ساعت پس از آغاز گفت و گوها میان این دو شرکت آن رامنتشر کرد و به گفته مسوولان شرکت Aon، همین موضوع دلیل اصلی توقف مذاکرات بود. قوانین کشور ایرلند نیز این شرکت را ملزم کرد تا اطلاعات خود را فاش سازد. به همین خاطر، شرکت Aon درخواست کرد تا 12 ماه اجازه بررسی مجدد و ایجاد تغییرات لازم را داشته باشد و پس یک سال آن را به طور رسمی اعلام کند.

اکنون، این دو شرکت قصد دارند در فضای به شدت رقابتی کنونی مکمل یکدیگر باشند. به هر حال، هدف اصلی کارگزاران بزرگ صنعت بیمه آگاهی سازی مشتریان شرکتی خود نسبت به تهدیدهای جدید و در حال تحول است. برای مثال، خرید شرکت Jardine Lloyd Thompson Group Plc توسط Marsh & McLennan Cos. در سال گذشته با قیمت 5.7 میلیارد دلار با هدف آماده سازی در مواجهه با "دوران ریسک" جهانی صورت پذیرفت.

گرگ کیس، مدیر اجرایی شرکت بیمه Aon، در گفت و گویی تلفنی با خبرگزاری بلومبرگ گفت: "بی ثباتی در جهان رو به افزایش است. ریسک های سنتی نسبت به گذشته بیشتر شده‌اند و اکنون ما با ریسک های جدید و غیرسنتی روبرو هستیم."

به همین خاطر، کارگزاری های جهان سعی دارند به منظور ایجاد تنوع، افزایش حق کمیسیون، خدمت رسانی به مشتریان و حذف بیشتر واسطه ها با یکدیگر ادغام شوند.

انتظار می رود این هم افزایی افزایش درامد را در سال نخست و کاهش هزینه ها را در بازه زمانی سه ساله تا 800 میلیون دلار به همراه داشته باشد. همچنین، تیم های مدیریتی بر این عقیده هستند که با این روش می توانند نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کنند.

این قرارداد تا نیمه نخست سال 2021 کامل خواهد شد و شرکت Aon نسبت به دریافت تمام تاییدیه ها خوشبین است. این در حالی است که شیوع ویروس کورونا و کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی نتوانست وقفه ای در روند مذاکرات این دو شرکت ایجاد کند و به گفته مدیر اجرایی شرکت بیمه Aon، این تصمیم در بلندمدت فواید زیادی خواهد داشت و هر دو شرکت قادر خواهند بود به مشتریان خود در مقابله با فضای پرآشوب کنونی کمک کنند.

 

منبع: بلومبرگ

مترجم: فرزانه اسکندریان / ریسک نیوز

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  1  =