هواشناسی|تداوم بارش برف و باران دو روزه در برخی استان‌ها

هواشناسی

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی از استان‌ها خبر داد. طی سه روز آینده آسمان تهران نیمه‌ابری و ابری پیش‌بینی شده است.

بر اساس نقشه‌های تمدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از بعد از ظهر فردا در استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و ورزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است. همچنین در استان‌های گلستان و شرق مازندران باران خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت و به تدریج از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده جوی پایدار در کشور حاکم است. ضمن اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری، روز پنجشنبه صاف در پاره‌ای از مناطق با غبار محلی، روز جمعه نیز صاف پیش‌بینی شده است.

کیفیت هوای تهران امروز سه‌شنبه (یکم بهمن ماه) با شاخص ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۱۱۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

سرهنگ نادری در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی هم اکنون شاهد بارش برف در محورهای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، لرستان، کردستان، همدان، محورهای توسکستان-شاهرود و خوش ییلاق-شاهرود استان گلستان، محور دندی-زنجان استان زنجان هستیم. همچنین بارش باران نیز در اکثر محورهای استان مازندران و محور سوسنگرد-اهواز در استان خوزستان مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه بر لزوم تردد با زنجیر چزخ در برخی از محورها تاکید کرد و افزود: تردد در محور اسالم-خلخال استان گیلان و محور توسکستان-شاهرود استان گلستان فقط با زنجیرچزخ امکانپذیر است.

به گفته وی، مه گرفتگی همراه با کاهش دید در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان مشاهده می‌شود.

سرهنگ رحمانی درباره وضعیت ترافیکی راه های کشور نیز گفت: ترافیک در آزادراه قزوین به کرج در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس در هر دو مسیر نیمه سنگین گزارش شده است. سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

منبع: تسنیم

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟